شرط مبارزه با اشرافی گری از دیدگاه نیکفر
شرط مبارزه با اشرافی گری از دیدگاه نیکفر

باشگاه خبرنگاران جوان: احمد نیکفر عضو جامعه اسلامی مهندسین؛ با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق عدالت در جامعه اظهار کرد: اگر قرار باشد که کشور به اهداف تبیین و ابلاغ شده برسد باید به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به صورت کامل عمل شود. وی افزود: متأسفانه قوای سه گانه […]



باشگاه خبرنگاران جوان: احمد نیکفر عضو جامعه اسلامی مهندسین؛ با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق عدالت در جامعه اظهار کرد: اگر قرار باشد که کشور به اهداف تبیین و ابلاغ شده برسد باید به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به صورت کامل عمل شود.

وی افزود: متأسفانه قوای سه گانه دچار روزمرگی شده‌اند و در قالب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری کار نمی‌کنند.

نیکفر تصریح کرد: البته بعد از انقلاب اقدامات موثری در زمینه تحقق عدالت صورت گرفته، اما کماکان راه زیادی داریم و از انجام بسیاری از وظایف خود بازمانده‌ایم.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر دوری مسئولان از اشرافی گری ادامه داد: برخی مسئولان کشور هنوز به این باور نرسیده‌اند که طبق فرموده حضرت علی (ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری باید مانند عموم مردم جامعه زندگی کنند.

وی بیان کرد: مسئولان باید مانند پایین‌ترین طبقات مردم زندگی کنند و نباید تصور کنند که این اقدام نشدنی است لذا تا زمانی که برخی از این افراد از رانت استفاده می‌کنند اشرافی گری از بین نخواهد رفت.

نیکفر با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر زدودن پدیده ارتجاع اذعان کرد: در صدر انقلاب نیز بسیاری از اشخاص از ادامه راه بازماندند و اکنون نیز برخی از قطار انقلاب پیاده شده‌اند البته همانطور که ریزش وجود دارد شاهد رویش‌هایی نیز بوده‌ایم.

عضو جامعه اسلامی مهندسین افزود: در ۴۰ سال پس از انقلاب نتوانسته ایم در زمینه پرورش نیرو اقدامی موثر انجام دهیم لذا اگر خواهان ریزش کمتر هستیم باید به کار فرهنگی بپردازیم و انقلاب را برای نسل‌های پس از آن تبیین کنیم.

وی ادامه داد: برخی جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ تصور می‌کنند که شرایط پیش از پیروزی انقلاب بسیار بهتر از اکنون بوده لذا باید برای آنان روشن شود که ما از کجا به کجا رسیده‌ایم چرا که آن‌ها نمی‌دانند مردم در دوران ستمشاهی در چه خفقانی به سر می‌بردند و این در حالی است که اکنون افراد جامعه آزادانه به نقد شخصیت‌های حکومتی و دولتی می‌پردازند در حالی که این میزان آزادی حتی در آمریکا نیز وجود ندارد.



Source link