[ad_1] در روزهای اخیر برخی معلمان در اعتراض به پائین بودن حقوق به کلاس نرفتند قائم مقام وزیر آموزش و پرورش به تحصن برخی معلمان و عدم حضور آنها در کلاسهای درس واکنش نشان داد. نعمتاللهی در پاسخ به این سوال که بر فرض تعداد آنها محدود باشد، آیا خواستههای همین تعداد محدود را مورد […]
[ad_1]
در روزهای اخیر برخی معلمان در اعتراض به پائین بودن حقوق به کلاس نرفتند
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش به تحصن برخی معلمان و عدم حضور آنها در کلاسهای درس واکنش نشان داد. نعمتاللهی در پاسخ به این سوال که بر فرض تعداد آنها محدود باشد، آیا خواستههای همین تعداد محدود را مورد اهمیت و توجه قرار میدهید؟ گفت: بله، این را قبول داریم. من صادقانه میگویم که این تحصنها در برخی از مدارس و برخی از استانها بوده و خیلی محدود است. اصلا نمیخواهم در این مورد شعاری صحبت کنم، زیرا ما آمار این تحصنها را داریم و مطمئن باشید که نگرانکننده نیست.
امیرعلی نعمتاللهی (قائم مقام وزیر آموزش و پرورش) در گفتوگو با ایلنا، با اشاره به تحصن برخی معلمان و عدم حضور آنها در کلاسهای درس گفت: در استفاده از امکانات و ظرفیتهای وزارت آموزش و پرورش برای همکاران فرهنگی و فرهیخته در سراسر کشور کوتاهی نکردهایم، البته در برابر خدمات، تلاشها و کرامت همکارانمان شرمنده هستیم، ولی همکاران فرهیخته ما هم بدانند که تمام خادمانشان در حوزه ستادی، استانی و کشوری وزارت آموزش و پرورش هر آنچه که امکانپذیر بوده را پیگیری کردند.
وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه ستادی مضیقهها و توانمندیهای معلمان را میدانند، اما انتظار ما از همکاران این است که همه با هم با یک همدلی و همکاری کارها را جلو ببریم. در سال آینده بحث مهم طرح رتبهبندی معلمان را داریم که اجرایی خواهد شد. علاوه بر آن بر اساس قانون بودجه میتوان از ظرفیتهای دیگر برای بهبود وضعیت معیشتی اقدام کرد که ما برای همکارانمان حتما این کار را خواهیم کرد، البته این تحصن خیلیام گسترده نبوده و بسیار محدود است.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اتفاقا گفته میشود، تحصنها سراسری است و محدود نیست، چرا آن را محدود قلمداد میکنید؟ گفت: خیر، این طور نیست واقعا تعداد محدود است و فقط در برخی از مدارس و آموزشگاهها در برخی از استانها تحصن بوده است.
نعمتاللهی در پاسخ به این سوال که بر فرض تعداد آنها محدود باشد، آیا خواستههای همین تعداد محدود را مورد اهمیت و توجه قرار میدهید؟ گفت: بله، این را قبول داریم. من صادقانه میگویم که این تحصنها در برخی از مدارس و برخی از استانها بوده و خیلی محدود است. اصلا نمیخواهم در این مورد شعاری صحبت کنم، زیرا ما آمار این تحصنها را داریم و مطمئن باشید که نگرانکننده نیست.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر وضعیت نگرانکننده بود، حداقل من به عنوان قائم مقام آموزش و پرورش نباید در اتاقم باشم. من شفاف میگویم که در برخی از استانها حتی یک مورد تحصن نداشتهایم، این طبق آماری است که من از ساعت 10 صبح دارم. البته مشخص هم نیست، عکسهایی که منتشر میشود، برای همان استان هست یا نه و شاید شیطنت برخی افراد باشد.
معلمان چه میخواهند؟
گفته می شود این تحصن در برخی شهرستان ها صورت گرفته و معلمان به نشانه اعتراض در کلاس درس حاضر نشده و با نمایش پلاکاردهایی از خواسته ها و مطالبات خود در فضای مجازی، سعی کردند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.
یک کارشناس آموزش و پرورش درباره تحصن روز دوشنبه شماری از فرهنگیان و معلمان به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: معلمان در برخی شهرهای بزرگ و کوچک به صورت پراکنده به کلاس های درس نرفتند و نسبت به پائین بودن حقوق خود معترض بودند.
«مهدی بهلولی» ادامه داد: آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن عنوان کردند این میزان حقوق، کفاف یک زندگی شرافتمندانه را نمی دهد و حقوقشان تا دهم هر ماه تمام شده و مجبور هستند به کارهای دیگری روی آورند که در شان آنها نیست.
وی بیان داشت: پائین بودن حقوق معلمان باعث می شود آنها خسته و پر از دغدغه های مالی و مادی به کلاس درس بروند و این موضوع به طور قطع به نظام آموزش آسیب می زند.
**اعتراض معلمان به سلب ابتکار و خلاقیت از آنها در کلاس درس
این کارشناس آموزشی اضافه کرد: مساله دیگری که معلمان به آن معترض هستند این است که آنها در مدرسه و کلاس درس، اختیار چندانی ندارند و آموزش متمرکز ابتکار و خلاقیت را از آنها گرفته است.
بهلولی بیان داشت: همچنین آنها خواستار این هستند که باید شروط و محدودیت فعالیت اتحادیه های صنفی فرهنگیان برداشته شود و با فعالیتهایی که در راستای مطالبات صنفی در این اتحادیه ها انجام می شود برخورد قضایی صورت نگیرد.
به گفته وی خصوصی سازی از دیگر مباحث مورد اعتراض فرهنگیان است زیرا آنها معتقدند که جریان پولی سازی نظام آموزش موجب می شود تا افراد با تمکن مالی بالا از آموزش با کیفیت بهره مند شوند و دانش آموزان بی بضاعت در کلاس های با تراکم بالا و امکانات محدود، آموزش ببینند که این مغایر با عدالت آموزشی است.
این کارشناس حوزه آموزش و پرورش یادآور شد: معلمان از اینکه بارها خواسته های خود را در قالب تحصن و تجمع اعلام کرده اند و پاسخ مثبتی از سوی مسئولان دریافت نکرده و به نتیجه نرسیده اند، احساس دلسردی و سرخوردگی دارند که این مساله حتما پیامدهای منفی برای نظام آموزش به دنبال دارد.
[ad_2]
Source link