«شنفت» تعدیل مثبت داد/ «وبانک» مالک شش دانگ ساختمان شد
«شنفت» تعدیل مثبت داد/ «وبانک» مالک شش دانگ ساختمان شد

اقتصادآنلاین – محمدامین خدابخش؛ هفدهمین روز مهرماه روز برخاستن دوباره شاخص و سبز شدن قیمت‌ها بود. طی این روز شاخص بورس تهران دوباره سبز شد و پنج هزار و 662 واحد صعود را تجربه کرد. در این روز «وبانک» خبر از برنده شدن در مزایده ساختمان بخارست داد و اعلام کرد که مالکم شش دانگ […]


اقتصادآنلاین – محمدامین خدابخش؛ هفدهمین روز مهرماه روز برخاستن دوباره شاخص و سبز شدن قیمت‌ها بود. طی این روز شاخص بورس تهران دوباره سبز شد و پنج هزار و 662 واحد صعود را تجربه کرد. در این روز «وبانک» خبر از برنده شدن در مزایده ساختمان بخارست داد و اعلام کرد که مالکم شش دانگ ساختمان شده است. «ثعمرا» از برگزاری مناقصه و نتیجه آن خبر داد و «اتکای» از دارایی های ارزی خود پرده برداشت.

«وبانک» و مالکیت شش دانگ ساختمان بخارست: نماد معاملاتی شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش سه دانگ از شش دانگ ملک واقع در خیابان احمد قصیر تهران با کاربری تجاری و اداری با قیمت پایه، متوقف شد. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد. طی این توقف که منجر به فروش سه دانگ از ششدانگ ملک واقع در خیابان احمد قصیر تهران با کاربری تجاری و اداری به قیمت پایه 170 میلیارد تومان شد. گفتنی است؛طرف معامله این فروش که شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بوده است و از آنجا که حدود 2000 متر مربع با کاربری ادرای آن متعلق به هلدینگ شوینده است از 170 میلیارد تومانی که  گفته شد 46 میلیارد تومان آن به «شوینده» متعلق خواهد بود.

«شنفت» تعدیل مثبت داد: نماد معاملاتی شرکت نفت پارس (شنفت) متوقف شد تا در خصوص تعدیل مثبت از 117 میلیارد و 750 میلیون تومان به 177 میلیارد تومان شفاف سازی کند. شرکت اعلام کرد است که افزایش حاشیه سود ناخالص به دلیل افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ فروش محصولات داخلی، مصرف موجودی ابتدای دوره که ارزان بوده است و کاهش هزینه های اداری و مالی و سود ناشی از تسعیر ارز حاصل از فروش صادراتی است.

«ثعمرا» متوقف شد: نماد معاملاتی (ثعمرا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص برگزاری مناقصه مشارکت در ساخت پروژه اداری و تجاری گلریز برای شرکت شرکت عمران و توسعه شاهد متوقف شد. شرکت اعلام کرد طی این آگهی که در آن مشارکت در ساخت پروژه اداری و تجاری گلریز (دفتر مرکزی شرکت) با زیر بنای 5560 متر مربع در 14 طبقه (شامل 6 طبقه زیر زمین، همکف تجاری، 7 طبقه اداری) به آدرس تهران، خیابان شهید مطهری بعد از قائم مقام فراهانی، نبش خیابان گلریز به مناقصه گذاشته شده بود، شرکت آروین ردکا به عنوان برنده اعلام شده است. بنابراین قرارداد که ارزش آن چهار میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که قرارداد مذبور به صورت مشارکت در ساخت با درصد مشارکت 45 درصد سازنده و 55 درصد مالک(شرکت عمران و توسعه شاهد) است.

«فزرین» از مالکیت خود در سهام زیر مجموعه گفت: نمادمعاملاتی (فزرین) متعلق به شرکت زرین معدن آسیا به علت خطای اپراتور در انتشار مبلغ صحیح سرمایه گذاری انجام شده شرکت زرین معدن آسیا در شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد، متوقف شد. شرکت اعلام کرد که هر سهم از شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد را به قیمت 10 هزار تومان، جمعاً به مقدار 16 درصد خریداری کرده و سهم خود را در شرکت یاد شده به 17 درصد رسانده است. همچنین لازم به یادآوری است که شرکت فوق سهامی خاص و خارج از بورس بوده و در زمینه تولید و فرآوری مواد معدنی (سرب و روی) فعالیت دارد.

«اتکای» و دارایی‌های ارزی: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با نماد (اتکای) بود. طی این توقف شرکت صورت دارایی های ارزی خود تا تاریخ 31 شهریور 97 را منتشر کرد که برمبنای آن شرکت دارای 15 میلیون و 595 هزار دلار، 10 میلیون و 750 هزار یورو، 143 هزار یوان و 22 هزار درهم است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:



Source link