شهرک شیلات قشم با همکاری بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود
شهرک شیلات قشم با همکاری بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود

تفاهم‌نامه ساخت نخستین شهرک شیلاتی آبزی‌پروری در منطقه آزاد قشم با واگذاری ۱۰هکتار زمین در منطقه گامبرون جزیره قشم به امضای محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسید. به گزارش اخبار آزاد مناطق، این تفاهم‌نامه صبح امروز (شنبه ۲۱مهرماه) در محل […]


تفاهم‌نامه ساخت نخستین شهرک شیلاتی آبزی‌پروری در منطقه آزاد قشم با واگذاری ۱۰هکتار زمین در منطقه گامبرون جزیره قشم به امضای محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این تفاهم‌نامه صبح امروز (شنبه ۲۱مهرماه) در محل ساختمان بنیاد مستضعفان و جانبازان با هدف توسعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ابتدایی ۱۰هزار و ظرفیت نهایی ۵۰ هزار تُن در سال با همکاری سازمان شیلات کشور، امضا شد.

در این نشست مقرر شد سازمان منطقه آزاد قشم ۱۰هکتار اراضی روستای گامبرون را در کنار پهنه ارزشمند دریا با هدف فعالیت شیلاتی در اختیار بنیاد مستضعفان و جانبازان قرار دهد تا همه مراحل زنجیره تولید ماهی در قفس شامل واحدهای هچری (اسم لاتین به معنی گرم خانه) و نرسری(اسم لاتین به معنی محل نگهداری)، سایت پشتیبانی پرورش ماهی، واحدهای تولید غذا، بسته‌بندی و فرآوری و کارگاه‌های تعمیر، مونتاژ و تولید تجهیزات قفس در یک مجموعه انجام شود.

در این نشست تاکید شد که منابع مالی این پروژه شیلاتی با عاملیت بانک سپه از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی تامین خواهد شد.

نخستین پروژه شهرک آبزی‌پروری توسط بنیاد مستضعفان در استان بوشهر راه‌اندازی شده و دومین مورد آن با سرمایه‌گذاری این بنیاد در منطقه آزاد قشم ساخته خواهد شد.

سهم تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم، ۲۰۰هزار تُن تعین شده است که سهم قشم در این برنامه ملی ۸۴هزار تُن است.

نوشته شهرک شیلات قشم با همکاری بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link