شکست تلاش‌های منفی آمریکا علیه ایران با عملیاتی شدن مکانیزم جدید مالی اروپا :: خبرگزاری خانه ملت
شکست تلاش‌های منفی آمریکا علیه ایران با عملیاتی شدن مکانیزم جدید مالی اروپا :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ساز و کار پیشنهادی اتحادیه اروپا برای تسهیل معاملات مالی با ایران با هدف دور زدن تحریم‎‌ها و تاثیر این اقدام بر بازگشت شرکت‌های خارجی که اخیرا از ایران رفتند، گفت: به موجب این اقدام مراودات مالی و بانکی بین ایران و اروپا تسهیل […]

[ad_1]

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ساز و کار پیشنهادی اتحادیه اروپا برای تسهیل معاملات مالی با ایران با هدف دور زدن تحریمها و تاثیر این اقدام بر بازگشت شرکت‌های خارجی که اخیرا از ایران رفتند، گفت: به موجب این اقدام مراودات مالی و بانکی بین ایران و اروپا تسهیل می‌شود و باز ماندن این مسیر مالی و ارزی در شکست تلاش‌های منفی آمریکا علیه ایران تاثیرگذار است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عملیاتی کردن پیشنهاد اتحادیه اروپا لازمه تغییر و تحولاتی است که همگان در مورد آن صحبت می‌کنند، این تضمین و پیشنهاد اروپایی‌ها نباید بر روی کاغذ بماند.

                بیشتر بخوانید:

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید از راهی برای برون رفت از شرایطی که آمریکایی‌ها در سطح بین الملل برای ما تعبیه کردند، استفاده کند که ایجاد کانال جدید مالی بین اروپا و یاران یکی از بهترین راه‌ها است.

فرهنگی معتقد است: تحریم‌های نفتی و بانکی که آمریکا از آنها یاد می‌کند و اعلام کرده 13 آبان علیه ایران اعمال می‌کند را نباید مطرح یا بزرگنمایی کنیم زیرا با وجود حمایت‌های اروپا وضعیت این تحریم‌ها مشخص نیست چگونه شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ابزار مالی مورد نظر 1+4 برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و باز نگاه داشتن مجرای تأمین مالی ایران، ایست که به گفته خانم موگیرینی چند روز قبل از شروع دور دوم تحریم‌های آمریکا، کار خود را شروع می‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های خارجی کوچک و متوسط و به خصوص شرکت‌های وابسته به دولت‌های اروپایی به موجب این کانال ممکن است به ایران بازگردند اما این مکانیزم قرار است بیشتر مراودات مالی بین ایران و اروپا را تسهیل کند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link