صادرات گمرک پلدشت به ۳۰میلیون دلار رسید/ پلدشت یکی از دروازه‌های ترانزیت کالا از ایران به اروپا
صادرات گمرک پلدشت به ۳۰میلیون دلار رسید/ پلدشت یکی از دروازه‌های ترانزیت کالا از ایران به اروپا

مدیر گمرک پلدشت گفت: صادرات کالا از این گمرک از ابتدای سال جاری تاکنون به ۳۰میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش ارزی دارد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، اکبر احمدپور افزود: طی این مدت از طریق این مرز پنج میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار کالا ترانزیت شد که نسبت به سال […]


مدیر گمرک پلدشت گفت: صادرات کالا از این گمرک از ابتدای سال جاری تاکنون به ۳۰میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش ارزی دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اکبر احمدپور افزود: طی این مدت از طریق این مرز پنج میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار کالا ترانزیت شد که نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزش صادرات ۲برابر و از لحاظ میزان ترانزیت ۱۰۰درصد افزایش دارد.

احمدپور گفت: عمده محصولات صادراتی و ترانزیتی از گمرک پلدشت شامل محصولات کشاورزی و لبنی، پتروشیمی، پلاستیکی، آهن‌آلات و مس، پنبه، کاشی و سرامیک و لوازم ساختمانی است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۰هزار مسافر خارجی نیز از طریق مرز پلدشت وارد کشور شدند که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش دارد.

مدیر گمرک پلدشت با تاکید بر اینکه فعالیت گمرک پلدشت از اول بهمن امسال از ۱۲ساعت به ۱۶ساعت در هر شبانه‌روز افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: این گمرک از لحاظ صادرات کالا در میان گمرکات استان پس از بازرگان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

احمدپور گفت: با تداوم این روند، پیش‌بینی می‌شود تا صادرات کالا از گمرک صنم‌بلاغی پلدشت تا پایان سال جاری به بیش از ۲۵میلیون دلار برسد.

گفتنی است؛ آذربایجان غربی با ۹۶۷کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق و به ‌دلیل دارا بودن پنج پایانه و ۹گمرک مرزی ظرفیت قابل توجهی برای دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی دارد؛ در این میان پایانه و گمرک پلدشت با وجود ظرفیت‌های صادراتی، ترانزیتی و گردشگرپذیری، نمود عینی بهره‌مندی از یک ظرفیت محلی برای ارزآوری پایدار در این استان مرزی است.

پلدشت در ۴۷کیلومتری غرب ماکو و شمالی‌ترین نقطه آذربایجان غربی واقع است و در سال‌۱۳۸۸ از ماکو جدا شد و به جمع ۱۷شهرستان این استان پیوست؛ پایانه و گمرک مرزی پلدشت نیز در این شهرستان و در کنار رود مرزی ارس قرار گرفته و یکی از دروازه‌های ترانزیت کالا از ایران به اروپاست.

مسیر گمرک و پایانه مرزی پلدشت به مقصد کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و قفقاز بسیار هموار بوده و وجود این مسیر مناسب، رونق مبادلات اقتصادی ایران با شمال آسیا و اروپا را موجب شده است.

نوشته صادرات گمرک پلدشت به ۳۰میلیون دلار رسید/ پلدشت یکی از دروازه‌های ترانزیت کالا از ایران به اروپا اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link