ضرورتی به بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا نیست/سفارتخانه ها برای انجام امور کفایت می کنند :: خبرگزاری خانه ملت
ضرورتی به بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا نیست/سفارتخانه ها برای انجام امور کفایت می کنند :: خبرگزاری خانه ملت

ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در کشورمان گفت:این موضوع از گذشته نیز مطرح بوده است و اروپایی ها به دنبال این موضوع هستند که بتوانند دفتر اروپا را در تهران ایجاد کنند. وی افزود:نظام جمهوری اسلامی هم روی این موضوع […]



ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در کشورمان گفت:این موضوع از گذشته نیز مطرح بوده است و اروپایی ها به دنبال این موضوع هستند که بتوانند دفتر اروپا را در تهران ایجاد کنند.

وی افزود:نظام جمهوری اسلامی هم روی این موضوع بررسی هایی دارد و مسولین روی موضوع کار می کنند.هر وقت مسئولین نظام به جمع‌بندی مثبت و منفی رسیدند حتما اعلام خواهد شد و بر اساس آن تصمیم خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

 

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت های اروپایی بر ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در کشور تاکید دارند،گفت:اروپایی ها پیشنهاد بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا علاوه بر سفارت خانه ها و کنسولگری هایی که در کشور وجود دارد،را دادند؛البته این سازمان، رسمیت جهانی ندارد به عنوان یک تشکیلات حکومتی نیست که بخواهند  در تهران دفتری ایجاد کنند و درباره این موضوع باید نظام تصمیم بگیرد.

نانواکناری با اشاره به نگاه مثبت و منفی ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا در کشورمان،تصریح کرد: اثرات مثبت و منفی در این قضیه پیش بینی می شود و از نظر ما وقتی سفارت خانه ها وجود دارند این کار اضافه است و لزومی ندارد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور هیئت پارلمانی اروپایی در کشورمان و در کمیسیون امنیت ملی و مطرح کردن موضوع ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا در کشور  ادامه داد :سفارت خانه ها به عنوان نماینده دولت های اروپایی دارند کار می‌کنند و این موضوع کار اضافه بر سازمان است. 

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار درمجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا در کشورمان تاثیری بر روند اجرای برجام ندارد تاکید کرد :این موضوع ربطی به روند اجرای برجام ندارد؛در حال حاضر اتحادیه اروپا در کشور خودشان و در جایی که  مستقر هستند می توانند امورات برجام را پیگیری کنند و هر وقت که بخواهند می توانند مهمان ما باشند و موضوع برجام را پیگیری بکنند و مسیر صریح و روشن را دنبال کنند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به نگاه امنیتی به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا و احتمال حضور جاسوس در قالب سفیر یا نمایند اروپا در این مراکز تاکید کرد:ما باید کار قانونی خودمان را انجام بدهیم و بر مراقبت های خودمان را از نظر امنیتی انجام بدهیم.

گفتنی است،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً جلسه‌ای با حضور 26 سفیر کشورهای اروپایی در تهران،در این کمیسیون برگزار شد، گفت:در این جلسه سفیر اتریش که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و همچنین برخی از سفرای کشورهای اروپایی درخواست بازگشایی دفتر این اتحادیه در تهران را مطرح کردند./

پایان پیام



Source link