ضرورت توسعه ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل چابهار در جهت ارتقا روابط ایران و پاکستان/ چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است
ضرورت توسعه ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل چابهار در جهت ارتقا روابط ایران و پاکستان/ چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است

[ad_1] سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان گفت: راه‌اندازی مسیر ریلی چابهار-‌کراچی علاوه بر توسعه این مناطق، کمک شایانی به افزایش مبادلات تجاری و عبور و مرور مسافر می‌کند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مهدی هنردوست ضمن بازدید از ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی چابهار در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: شهرستان چابهار از […]

[ad_1]

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان گفت: راه‌اندازی مسیر ریلی چابهار-‌کراچی علاوه بر توسعه این مناطق، کمک شایانی به افزایش مبادلات تجاری و عبور و مرور مسافر می‌کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مهدی هنردوست ضمن بازدید از ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی چابهار در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: شهرستان چابهار از طریق مرز بین‌المللی ریمدان به پاکستان متصل است و این مرز باید به یکی از کانون‌های اصلی تجارت، ترانزیت و تبادل کالا و جابجایی مسافر تبدیل شود.

هنردوست بر تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای، اختصاص امکانات و تجهیزات پیشرفته برای جابجایی قانونی کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مرز ریمدان مورد توجه دولت پاکستان است تا بتواند از طریق آن در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش حجم تجارت با ایران از آن استفاده کند.

هنردوست با بیان اینکه چابهار ظرفیت‌های مهمی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد، تاکید کرد: باید با توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی به ارتقا روابط مردم و مسئولان ۲کشور ایران و پاکستان در محدوده چابهار اقدام کرد.

وی ادامه داد: برای ایجاد مسیر ریلی چابهار-‌کراچی به توافق‌های اولیه رسیده‌ایم و امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان تصریح کرد: دولت پاکستان تمایل زیادی برای توسعه روابط و افزایش تجارت و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز بین‌المللی ریمدان دارد و باید زیر ساخت‌های این مرز که از نزدیکترین مسیرهای ارتباطی با ۲بندر مهم گوادر و کراچی پاکستان است، آماده شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز با تشریح ظرفیت‌های بندر، منطقه آزاد و توانمندی‌های گردشگری و تجاری این شهرستان اظهار داشت: هدف نخست دولت جمهوری اسلامی ایران تامین معیشت مرزنشینان منطقه مرزی دشتیاری است و برای این منظور دستگاه‌های اجرایی ماموریت دارند تا زیرساخت‌های مرز ریمدان را تکمیل کنند.

رحمدل بامری افزود: مرز ریمدان از امیدهای اصلی اشتغال، توسعه پایدار و ارتباط فرهنگی و اقتصادی چابهار با پاکستان است و با تکمیل زیرساخت‌های اینترنت، امکانات رفاهی و افتتاح پایانه بار و مسافر می‌تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال منطقه ایفا کند.

بامری گفت: چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است و در آینده نقش مهمی در تجارت و ترانزیت منطقه دارد.

سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: ارتباط ریلی، دریایی، هوایی و زمینی چابهار با پاکستان به نفع هر ۲کشور است و موجب توسعه می‌شود.

بنا به این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان به همراه محمد مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، کورش محمدی رئیس بازارچه‌های مرزی استان و شماری از مسئولان محلی از زیرساخت‌های مرز ریمدان، ظرفیت‌های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

نوشته ضرورت توسعه ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل چابهار در جهت ارتقا روابط ایران و پاکستان/ چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link