طراحی پایه راکتور اراک مهر تایید گرفته است
طراحی پایه راکتور اراک مهر تایید گرفته است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به صورت کلی بازطراحی رآکتور اراک برنامه‌ای ۵ ساله داشته که ما نسبت به برنامه ریزی خود جلوتر بوده و امیدواریم که ظرف ۳ سال و نیم باقی مانده بازطراحی به اتمام برسد. خبرگزاری تسنیم: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در تشریح آخرین وضعیت بازطراحی رآکتور اراک، گفت: […]


رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به صورت کلی بازطراحی رآکتور اراک برنامه‌ای ۵ ساله داشته که ما نسبت به برنامه ریزی خود جلوتر بوده و امیدواریم که ظرف ۳ سال و نیم باقی مانده بازطراحی به اتمام برسد.

خبرگزاری تسنیم: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در تشریح آخرین وضعیت بازطراحی رآکتور اراک، گفت: در برجام متولی بازطراحی رآکتور اراک خود ایران است و ما طراحی را انجام داده و در معرض بررسی چینی‌ها قرار می‌دهیم و آن‌ها بررسی کرده و اگر اشکالاتی به نظرشان برسد با کارشناسان ما مطرح کرده و اصلاح می‌شود و نسخه نهایی به امضای آن‌ها می‌رسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه بازطراحی رآکتور اراک به صورت مفهومی به اتمام رسیده و چینی‌ها آن را تایید کرده‌اند، افزود: طراحی پایه رآکتور نیز تمام شده و مهر تایید آن را زده‌اند، همچنین طراحی جزئی رآکتور در جریان است و بخش قابل توجهی از آن تمام شده که آن‌ها در حال بررسی این بخش هستند و کارشناسان دو کشور با یکدیگر مذاکرات تخصصی را انجام می‌دهند که به زودی این مرحله نیز مهر تایید می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از آن به ساخت تجهیزات موردنیاز می‌رسیم.

صالحی تصریح کرد: به صورت کلی بازطراحی رآکتور اراک برنامه‌ای ۵ ساله داشته که ما نسبت به برنامه ریزی خود جلوتر بوده و امیدواریم که ظرف ۳ سال و نیم باقی مانده بازطراحی به اتمام برسد.



Source link