طرح مجلس برای پخش زنده جلسات شورای شهر کلانشهرها
طرح مجلس برای پخش زنده جلسات شورای شهر کلانشهرها

خبرگزاری تسنیم: تعدادی از نمایندگان مجلس با تهیه طرحی، خواستار پخش زنده مذاکرات شوراهای شهر در کلانشهرهای کشور شدند.    امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی با امضای ۷۳ تن از نمایندگان پارلمان برای علنی شدن مذاکرات شورا‌های شهر و روستا در کلانشهر‌های کشور خبر داد […]


خبرگزاری تسنیم: تعدادی از نمایندگان مجلس با تهیه طرحی، خواستار پخش زنده مذاکرات شوراهای شهر در کلانشهرهای کشور شدند. 

 

امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی با امضای ۷۳ تن از نمایندگان پارلمان برای علنی شدن مذاکرات شورا‌های شهر و روستا در کلانشهر‌های کشور خبر داد و گفت: این طرح تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و قرار است در دستورکار نمایندگان قرار گیرد.

وی در تشریح دلایل ارائه طرحی برای علنی شدن مذاکرات شورا‌های کلانشهر، اظهار داشت: مردم به اعضای شوری شهر رأی داده‌اند و باید بدانند که در جریان مصوبات این شورا که برای پیشبرد امور شهرشان تشکیل شده، چه می‌گذرد، از طرفی، در حال حاضر برخی اتهامات مالی به بعضی از اعضای شورا‌ها شهر وارد شده که با شفاف شدن مذاکرات می‌توان جلوی بسیاری از این تخلفات را گرفت.

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: طرح علنی شدن مذاکرات شورا‌های شهر در کلانشهرها، اصل یکصدم قانون اساسی را احیا می‌کند، زیرا در این اصل بر شفافیت و آگاهی افکار عمومی در جهت خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم تأکید کرده است.

خجسته اضافه کرد: در مذاکراتی که با برخی اعضای شورا‌های شهر‌ها داشته‌ام، آن‌ها نیز، در صورت تصویب این طرح در مجلس، از آن استقبال می‌کنند، زیرا از وقوع بسیاری از تخلفات و احیانا کم کاری‌ها جلوگیری می‌کند.

 

“متن کامل طرح علنی شدن مذاکرات شورا‌های شهر”

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، در طرح علنی شدن مذاکرات شورا‌های شهر در کلانشهرها، خواستار پخش زنده آن از یکی از شبکه‌های رادیویی شده‌اند.



Source link