ظریف راهی آنکارا شد
ظریف راهی آنکارا شد

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صدر یک هیأت سیاسی ساعتی پیش تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد. وی قرار است در نشست سه جانبه‌ای با حضور همتایان روس و ترکیه‌ای خود درباره آخرین تحولات سوریه و روند آستانه و پیش از برگزاری نشست سران سه کشور به گفت‌وگو بنشیند. وزرای […]



خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صدر یک هیأت سیاسی ساعتی پیش تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

وی قرار است در نشست سه جانبه‌ای با حضور همتایان روس و ترکیه‌ای خود درباره آخرین تحولات سوریه و روند آستانه و پیش از برگزاری نشست سران سه کشور به گفت‌وگو بنشیند.

وزرای خارجه ۳ کشور ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ نیز برای اولین بار در آستانه پایتخت قزاقستان و در چارچوب رایزنی‌ها به منظور حل بحران سوریه در نشستی سه جانبه به رایزنی پرداختند.

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه درباره روند آستانه و بحران سوریه قرار است چهارشنبه (۱۵ فروردین ماه) در آنکارا برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این سفر به جمهوری آذربایجان و از آنجا به جمهوری خودمختار نخجوان خواهد رفت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته (دوشنبه) از سفر ظریف به ترکیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان خبر داد و گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه به منظور پیگیری تحولات سوریه و بررسی روند آستانه و نیز همراهی رئیس جمهوری در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه به آنکارا سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: وزیر امور خارجه در سفر به آنکارا، در نشست وزرای خارجه ترکیه، ایران و روسیه با موضوع سوریه نیز شرکت خواهد کرد. بررسی تحولات سوریه و پیگیری توافقات آستانه محور گفت‌وگو‌های وزرای خارجه سه کشور خواهد بود. در این نشست دستور کار اجلاس سران سه کشور نیز مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

قاسمی همچنین افزود: وزیر امور خارجه سپس و در روز‌های پنج شنبه و جمعه برای شرکت در اجلاس میان دوره‌ای وزرای امور خارجه کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، سفر می‌کند. وزیر امور خارجه همچنین بعد از شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه عدم تعهد و در بعد از ظهر جمعه به دعوت رسمی مقامات جمهوری خودمختار نخجوان به این جمهوری خودمختار سفر و با مقامات عالی‌رتبه آن منطقه دیدار و گفتگو خواهد کرد.



Source link