ظریف مسکو را به مقصد تهران ترک کرد
ظریف مسکو را به مقصد تهران ترک کرد

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز شنبه به منظور شرکت در نشستی سه جانبه درباره تحولات سوریه به مسکو رفته بود، پایتخت روسیه را به مقصد تهران ترک کرد. وزیر خارجه کشورمان در سفر خود به مسکو، ابتدا دیدار‌های دوجانبه‌ای با سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزرای […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز شنبه به منظور شرکت در نشستی سه جانبه درباره تحولات سوریه به مسکو رفته بود، پایتخت روسیه را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر خارجه کشورمان در سفر خود به مسکو، ابتدا دیدار‌های دوجانبه‌ای با سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه روسیه و ترکیه داشت و سپس در نشستی سه‌جانبه، تحولات سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ظریف در دیدار با لاوروف، پیرامون گسترش روابط اقتصادی و نیز برجام رایزنی و تبادل نظر کرد. وی همچنین در دیدار با چاووش اوغلو درباره روابط اقتصادی، گسترش صنعت توریسم و سوریه مذاکره داشت.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان همچنین پس از دیدار‌ها با همتایان روس و ترک خود، در نشست خبری مشترکی شرکت کرده و درباره تحولات سوریه گفت: ما در روند آستانه که ۱۶ ماه پیش در این ساختمان آغاز کردیم تلاش کردیم آلام مردم سوریه را کاهش دهیم و راه حلی سیاسی برای سوریه بیابیم. این روند توانست مقداری آرامش به سوریه برگرداند و هنوز هم تنها روندی است که با کمک سازمان ملل می‌تواند به نتیجه منتج شود. از ابتدا گفتیم سوریه راه حل نظامی ندارد و باید روی راه حل سیاسی تمرکز کرد.

ظریف همچنین اظهار داشت: نقشی که جمهوری اسلامی در منطقه داشته مبارزه با داعش و النصره بوده و نقشی که آمریکا داشته تخریب و تحریک قومیت‌های مختلف بوده است. اگر کسی درباره نقش مخرب در منطقه باید پاسخگو باشد آمریکاست که سیاست‌هایش در منطقه از حمله به عراق تاکنون باعث تخریب بوده و جمهوری اسلامی همواره در مقابله با این تخریب‌ها اقدام کرده، اما هیچکدام از این بحث‌ها به برجام ارتباطی ندارد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین درباره اقدامات رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران گفت: ترامپ از ابتدا در مخالفت با بیانیه و قطعنامه شورای امنیت سخن گفته و رفتار کرده و امروز زیاده خواهی‌هایی فراتر از برجام دارد که نه برای ما و نه دیگر اعضا قابل قبول نیست.

[ad_2]

Source link