عدم توانایی سفرا بخشی از مشکلات ایران در زمان تحریم‌ها است :: خبرگزاری خانه ملت
عدم توانایی سفرا بخشی از مشکلات ایران در زمان تحریم‌ها است :: خبرگزاری خانه ملت

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا  علیه ایران، اظهار داشت: علیرغم اینکه آمریکا بصورت رسمی و مکتوب سندی دال بر قائل شدن معافیت برای تحریم ایران منتشر نکرده اما ۸ کشور اعلام نکرده بود این کشورها را از دایره شمول لزوم رعایت تحریم نفتی ایران معاف کرده است، اما […]



جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا  علیه ایران، اظهار داشت: علیرغم اینکه آمریکا بصورت رسمی و مکتوب سندی دال بر قائل شدن معافیت برای تحریم ایران منتشر نکرده اما ۸ کشور اعلام نکرده بود این کشورها را از دایره شمول لزوم رعایت تحریم نفتی ایران معاف کرده است، اما این کشورها معافیت خود از اجرای تحریم‌های ضدایرانی را اعلام کردند.

تلاش آمریکا برای جلوگیری از تاثیر تحریم ایران در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف آمریکا از این کار این است که فصل زمستان را اینگونه مدیریت کند، بیان کرد: این معافیت‌ها برای فصل داده می‌شود تا آمریکایی‌ها راهبرد دیگری که تحت عنوان جلوگیری از افزایش درآمد حاصل از فروش نفت ایران است را پیگیری کنند.

وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند مانع از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شود تا ایران به درآمدهای حاصل از فروش نفت به این ۸ کشور دسترسی نداشته باشد، این هدف آمریکا برای افزایش فشارها به ایران است.

معافیت 8 کشور از خرید نفت ایران به معنای دسترسی راحت به درآمدهای حاصل از فروش نفت نیست

میرزایی با بیان اینکه لازم است دقت داشته باشیم زیرا معافیت 8 کشور از خرید نفت ایران به معنای دسترسی ما به درآمدهای حاصل از فروش نفت نیست، ادامه داد: لازم است با کشورهایی که خریدار نفت ایران هستند به توافق برسیم تا از طریق سازوکار مالی که اروپایی‌ها روی آن کار می‌کنند و قرار است در چند روز آینده ثبت و در چند ماه آینده فعال شود، نقل و انتقالات بانکی انجام شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بایستی سازو کاری برای دسترسی ایران به درآمدهای حاصل از فروش نفت طراحی شده و ایران استفاده لازم را ببرد که تحقق این امر مستلزم دقت فراوان است.

برای بعد از زمستان نیز باید چاره‌ای بی‌اندیشیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بعد از زمستان نیز باید چاره‌ای بی‌اندیشیم، زیرا اگر میزان تقاضا بعد از زمستان کاهش پیدا کند در آن مقطع دچار مشکل می‌شویم، بیان کرد: باید همه موضوعات را بررسی کنیم و با فکر و برنامه پیش برویم، اکنون یکی از مشکلاتی که گریبان کشور را گرفته این است که همواره در حالت انتظار هستیم تا ببینیم چه می‌شود و سپس واکنش نشان دهیم.

میرزایی اظهار داشت: تصمیمات ایران معمولا واکنشی به اقدامات آمریکا است، این تصمیمات اگر بر مبنای برنامه‌ریزی و‌حساب کتاب نباشد اتفاقات آینده به کشور آسیب می‌رساند، باید مقداری تقسیم کار شود تا برای منافع کشور و کاهش هزینه‌های تحریم، اقدامات لازم انجام شود.

وزارتخانه‌ها برای 7 ماه آینده برنامه ریزی کنند

وی افزود: برای 7 ماه آینده باید وزارتخانه‌های امور خارجه ، نفت، اقتصاد، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برنامه ریزی کنند، برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش فشارها باید انجام شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر وزارت خارجه برای کاهش فشارها قرار است مذاکره‌ای انجام دهد باید طرف‌های آن و موضوع مذاکره مشخص باشد، گفت: باید وظایف بانک مرکزی و‌سایر نهادها مشخص شود، از طرفی بخش خصوصی و کمک‌های آن بررسی شود و خودمان را نباید درگیر کلی گویی کنیم، ولی بنظر می‌رسد خوب پیش نمی‌رویم.

سفرا بخشی از مشکلات کشور هستند، بسیاری از بازرگانان ایرانی فعال در خارج از کشور از سفرا و کمک‌های سفرا ناراضی هستند

عدم توانایی سفرا بخشی از مشکلات ایران در زمان تحریم‌ها است

میرزایی در خصوص نقش سفرای ایران در خارج از کشور برای کاهش فشارهای تحریم، اظهار داشت: سفرا بخشی از مشکلات کشور هستند، بسیاری از بازرگانان ایرانی فعال در خارج از کشور از سفرا و کمک‌های سفرا ناراضی هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: سفرای ایران بعضا از دانشکده روابط بین‌الملل فارغ التحصیل شده‌اند و از دیپلماسی فقط آداب کنسولی را یاد گرفته‌اند ولی متاسفانه از مسائل اقتصادی و چانه زنی برای تعامل با کشورها جهت حل مشکلات را بلد نیستند./

پایان پیام



Source link