عراقچی به سه کشور اروپایی رفت| دیدار معاون وزیر خارجه با مدیرکل آژانس انرژی اتمی
عراقچی به سه کشور اروپایی رفت| دیدار معاون وزیر خارجه با مدیرکل آژانس انرژی اتمی

[ad_1] معاون ظریف در این سفر پیرامون موضوعات روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل‌نظر خواهد داشت سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه به منظور انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات سه کشور اروپایی صبح امروز عازم اتریش، اسلواکی و بلغارستان شد. آفتاب‌‌نیوز : وی علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود، با […]

[ad_1]

معاون ظریف در این سفر پیرامون موضوعات روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل‌نظر خواهد داشت

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه به منظور انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات سه کشور اروپایی صبح امروز عازم اتریش، اسلواکی و بلغارستان شد.

آفتاب‌‌نیوز :

وی علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود، با وزرای امور خارجه و دیگر مقامات سه کشور مزبور نیز دیدار و پیرامون موضوعات روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهد داشت.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچین در وین با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص آخرین وضعیت همکاری‌ها در چارچوب برجام گفت‌وگو می‌کند.

عراقچی به سه کشور اروپایی رفت| دیدار معاون وزیر خارجه با آمانو

سفر عراقچی به این سه کشور اروپایی در حالی صورت می‌گیرد که پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از سه دیپلمات اروپایی نوشته بود که قرار است کانال ویژه پرداخت مالی اروپا و ایران امروز (دوشنبه) ثبت شود.

به نوشته خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های غربی هم از برگزاری نشست سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان در بروکسل به منظور تبادل نظر درباره کانال ویژه مالی اروپا موسوم به SPV خبر داده‌اند. 

در همین زمینه نشریه آلمانی اشپیگل اخیراً نوشت، اطلاعاتی در دست دارد که بر طبق آن فرانسه، بریتانیا و آلمان در زمینه کانال ویژه پرداخت مالی به ایران موسوم به SPV به توافق رسیده‌اند تا به این وسیله امکان تجارت با ایران به رغم تحریم های آمریکا وجود داشته باشد.

طبق گزارش اشپیگل، سه کشور اروپایی مسئولیت این نهاد را به عهده می‌گیرند. به این ترتیب که  پاریس میزبانی آن،  آلمان مدیریت و بریتانیا به حسابرسی نهاد یاد شده خواهد پرداخت. این نهاد به منظور تبادل مالی میان اروپا و ایران تشکیل می‌شود مثلا  پولی که ایران در پی صادرات نفت به اروپا باید دریافت کند، به این وسیله به صورت مستقیم از شرکت های اروپایی به ایران پرداخت می شود.

[ad_2]

Source link