عقب‌نشینی آشکار روحانی از مواضع خود درباره برجام
عقب‌نشینی آشکار روحانی از مواضع خود درباره برجام

سرویس سیاسی فردا: حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز بار دیگر در سخنانی عجیب، موضوعاتی را مطرح کرد که پیش از این و با توجه به اختلالات ارزی به وجود آمده در کشور، پیش بینی می شد که رئیس دولت دوازدهم برای منحرف کردن افکار عمومی از موضوعات اقتصادی کشور و مسائل ارزی، یک […]



سرویس سیاسی فردا: حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز بار دیگر در سخنانی عجیب، موضوعاتی را مطرح کرد که پیش از این و با توجه به اختلالات ارزی به وجود آمده در کشور، پیش بینی می شد که رئیس دولت دوازدهم برای منحرف کردن افکار عمومی از موضوعات اقتصادی کشور و مسائل ارزی، یک سخنرانی حاشیه ساز را برگزار کند.

رئیس جمهور امروز سخنرانی متفاوتی در جمع مدیران خود در سالن اجلاس سران ایراد کرد، روحانی که گویا از چیزی یا اتفاقی عصبانی بود تقریبا همه را از دم تیغ گذراند؛ او در سخنرانی کنایه آمیز خود، انتقادی صریحی نسبت به مدیران خود؛ آمریکایی ها، فضای مجازی و حتی سیستم جدید ارزی تیم اقتصادی خودش ایراد کرد. رسانه‌ها ناقص‌العقل را به عنوان پنجاه و پنجمین توهین روحانی به منتقدان تیتر کردند. آذری جهرمی وزیر ارتباطات امار روحانی از اشتغال دو میلیون نفر در فضای مجازی را تکذیب کرد و  گفت اشتباه لفظی روحانی و ناشی از خستگی رئیس‌جمهور بوده است. اما امروز روحانی در یک عقب‌نشینی آشکار نسبت به 2 سال قبل، این بار اعلام کرد بدون برجام مشکلی برای مردم پیش نخواهد آمد.

روحانی خرداد 95: آب ما هم به برجام مربوط است

خرداد ماه سال 95 بود که رئیس جمهور به مناسبت هفته محیط زیست و اعطای جایزه‌ ملی این حوزه با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه علیه کشور باید برداشته شوند، مطرح کرد که برای حل شدن مشکل آب خوردن مردم هم برداشته شدن تحریم ها ضروری است.

وی در این مراسم صریحا مطرح کرده بود: ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. 

این سخنان حسن روحانی در همان ایام با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد ایام ناظران سیاسی می‌گفتند که این سخنان برای همراهی هر چه بیشتر مردم با برجام بیان می‌شود و نسبت به بالا بردن توقعات از برجام به دولت هشدار می‌دادند. منتقدان با اشاره به سابقه بدعهدی‌های امریکا از دولت می‌خواستند در توافق هسته‌ای توازن تعهدات طرفین برقرار بوده و ضمانت اجرا کافی از طرف امریکایی برای انجام تعهدات و لغو تحریم‌ها اخذ گردد.

 

روحانی اردیبهشت 97: بدون برجام زندگی مردم دچار مشکل نخواهد شد

صبح امروز اما حسن روحانی در سخنانی جدید در خصوص برجام عنوان کرد: من به مردم قول می دهم چه برجام باشد و چه نه، چه امریکا باشد و چه نه، با سبک امروز ما ، توطئه آن ها نقش بر آب شده است. ملت برای برجام فکر کردیم و مشکلی نداریم. بدون برجام زندگی مردم دچار مشکل نخواهد شد. اگر قرار باشد در مقابل ما هم راحتی را از آن ها سلب کنیم کار سختی نیست. سازمان انرژی اتمی ما مدت ها است برای کارهایی که آن ها فکر می کنند و فکر نمی کنند آماده است.

آنچه حسن روحانی امروز در سخنان پرحاشیه خود مطرح کرد دارای نکات و تناقض های بسیاری بود که یکی از آنها به همین مسئله برجام معطوف بود. از سوی دیگر نیز روحانی در شرایطی از ایجاد 2 میلیون شغل در فضای مجازی خبر داد که وزیر ارتباطات با تکذیب این مسئله اعلام کرد: من در گزارش خود از اشتغال در فضای مجازی عدد 200 هزار شغل را اعلام کردم و خستگی باعث شده رئیس جمهور آمار را اشتباه اعلام کند.



Source link