[ad_1] اما خرید کردن به میزان کافی و نه بیش از احتیاج، برای روحیه زنان بسیار فوق العاده بوده و انان را شاد میکند.در زنان، سیستم لیمبیک که مسئول احساسات عواطف و هیجانات است بیشتر رشد یافته است. این خود میتواند یکی از علل گرایش زنان به انجام کارهایی باشد که احساساتشان را تحریک میکند، […]
[ad_1]
در زنان، سیستم لیمبیک که مسئول احساسات عواطف و هیجانات است بیشتر رشد یافته است. این خود میتواند یکی از علل گرایش زنان به انجام کارهایی باشد که احساساتشان را تحریک میکند، از جمله خریدکردن و لذت بردن از مشاهده رنگها.
خرید کردن زنان مسئلهای است که گاهی مردها را کلافه میکند. برخی زنان معتاد خریدند و زمان و هزینه زیادی برای اینکار خرج میکنند. اما خرید کردن به میزان کافی و نه بیش از احتیاج، برای روحیه زنان بسیار فوق العاده بوده و انان را شاد میکند. این خوشحالی سبب ارامش زندگی هم خواهد شد. ولی خانمها باید افراط نکنند و بیش از حد نیازشان لباس نخرند. همچنین بجای این که به گرانی آن توجه کنند به شیک بودن ان توجه کنند و لباسهای خیلی گران قیمت نخرند.
علل خانمها برای خرید کردن
۲. تنها یک چیز میخواهم بخرم.
۳. تنها میخواهم ببینم چه مدلهایی به بازار آمده است.
۴. دوستم میخواهد به خرید برود و تنهاست. از من خواسته همراهی اش کنم.
خریدکردن برای زنان کارکردی مؤثر و مثبت دارد، بنابراین چنانچه مردانی (اعم از برادر، همسر و پدر و دوست) همراه زنان به خرید میروند باید یاد این ضرب المثل مشهور ایرانی بیفتند و خریدکردن را شبیه آش کشک خاله بدانند که چه بخورند و چه نخورند به پای آنها نوشته میشود!
به این معنی که چنانچه مردان تفاوت در نقش زنان و مردان را بپذیرند راحتتر از خرید کردن لذت خواهند برد. اینگونه احتمالا بعد از نیم ساعت کمتر حس خستگی و کم حوصلگی کنند و خریدکردن زنان را تاب آورند.
هشدارهایی در باب خرید کردن
به عنوان مثال بجای این که با یک پوشش که حتماً بر اساس مد همان روز و بطور افراطی شیک پوشانه است (که پر هزینه، وقت گیر و انرژی بر است) جایگاهی برای خود در محیط اطراف و بین اشخاص پیدا کنند و با کسب یک توانایی مانند کسب یک هنر، دانش یا فن، این محبوبیت را به دست آورند که مطمئناً پایدارتر است و حس ارزشمندی عمیق تری به آنها هدیه میدهد.
نخست این که ریتم خریدهای شما چند وقت یکبار است؟
اندازه یا تعداد خریدهای شخصی و کلی تان چه قدر است؟
میزان خرید کردن شما همخوانی معقولی با بودجه، موقعیت، خانواده، زمان و دیگر وجوه زندگی شما دارد؟
اساسیترین سؤال این که در چه موقعیتهایی خارج از ریتم منظم خرید، نیاز به خرید کردن پیدا میکنید؟ آن موقعیتها را شناسایی کرده و احساسات منفی پشت آنها که میتواند ترس، استرس، بیماری افسردگی و… باشد را موشکافی کنید. با جواب به پرسشهای ذکر شده مطمئن باشید که قدم مهمی در جهت تشخیص و اطلاح شیوههای غلط خرید برداشته اید.
منبع:ساعدنیوز
[ad_2]
Source link