فضای سایبری کشور نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد
فضای سایبری کشور نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد

[ad_1] باشگاه خبرنگاران جوان: سیدحسن حسینی‌شاهرودی نماینده مردم شاهرود، با تأکید بر ضرورت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، اظهار کرد: پیام‌رسان‌های داخلی به مراتب از امنیت بیشتری برای کاربران برخوردارند و هنگامی که این پیام‌رسان‌ها جایگزین تلگرام و یا هر پیام‌رسان خارجی دیگری شوند، کاربران بیشتر به مزایای استفاده از آن‌ها پی می‌برند. وی با تاکید […]

[ad_1]

باشگاه خبرنگاران جوان: سیدحسن حسینی‌شاهرودی نماینده مردم شاهرود، با تأکید بر ضرورت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، اظهار کرد: پیام‌رسان‌های داخلی به مراتب از امنیت بیشتری برای کاربران برخوردارند و هنگامی که این پیام‌رسان‌ها جایگزین تلگرام و یا هر پیام‌رسان خارجی دیگری شوند، کاربران بیشتر به مزایای استفاده از آن‌ها پی می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه فضای سایبری کشور نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد، ادامه داد: باید شرایطی برای رشد و شکوفایی متخصصان جوان داخلی در طراحی پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شود و دولت نیز باید از آن‌ها حمایت و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: ایران در حوزه فناوری روز دست کمی از دیگر کشور‌ها ندارد و اگر پیام‌رسان‌های داخلی حمایت و قانونمند شوند، می‌توانند جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی و قابل رقابت با آنان باشند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های خارجی در اختیار خودشان نیست و امنیتی ندارند، گفت: در صورتی که اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های خارجی مورد سوء استفاده قرار گیرد، به هیچ عنوان نمی‌توانند به دستگاه قضایی و دیگر حوزه‌های ذیربط شکایت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی از سوی دیگر اطلاعات اقتصادی کشور ما در این فضا به راحتی در اختیار رقبای تجاری کشورمان قرار می‌گیرد، افزود: وقتی این اطلاعات در اختیار آنان قرار بگیرد، به راحتی می‌توانند برای ما مشکلات اقتصادی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت اغلب پیام‌رسان‌های خارجی در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: آن‌ها به هیچ وجه خیر ملت ما را نمی‌خواهند و به دنبال توسعه و رونق اقتصادی کشور ما نیستند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه بانک‌های اطلاعاتی آنان مملوء از اطلاعات حوزه‌های گوناگون ما اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، گفت: با این شرایط آنان هرگاه که بخواهند می‌توانند برای کشورمان مشکل ایجاد کنند و بر این اساس باید انتقال از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی صورت گیرد.

نماینده مردم شاهرود خاطرنشان کرد: با حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، ارز از کشور خارج نمی‌شود و در داخل و بین فعالان اقتصادی باقی می‌ماند.

[ad_2]

Source link