قانون استثناء ندارد، شهردار تهران باید کناره‌گیری کند :: خبرگزاری خانه ملت
قانون استثناء ندارد، شهردار تهران باید کناره‌گیری کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به طرح استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تعیین تکلیف شهردارانی که باید به موجب این قانون از سمت خود کناره‌گیری کنند، گفت: متاسفانه برخی از شهرداران اصرار به ماندن در سمت خود و عدم کناره‌گیری تا تعیین تکلیف طرح استفساریه مجلس […]

[ad_1]

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به طرح استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تعیین تکلیف شهردارانی که باید به موجب این قانون از سمت خود کناره‌گیری کنند، گفت: متاسفانه برخی از شهرداران اصرار به ماندن در سمت خود و عدم کناره‌گیری تا تعیین تکلیف طرح استفساریه مجلس دارند اما مدیریت شهری را نباید با این حرکت‌ها متزلزل کنند زیرا وضعیت دشوارتر خواهد شد.

تاکید معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و معاونت قوانین مجلس بر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان بدون هیچ استثنایی

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قانون صریح و روشن است، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز رسما بیانیه داده و نظر خود را اعلام کرده است، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی نیز نظر خود را درباره لزوم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام کرده است.

وی افزود: اصلاح قانون به موجب استفساریه درست نیست، این اصلاح در جریان تصویب قانون باید انجام می‌گرفت، لذا هم‌اکنون که قانون تصویب شده، بدون هیچ استثنایی باید اجرا شود، البته اگر این استفساریه تنها برای شهردار تهران استثناء قائل نمی‌شد، امکان رأی آوری بیشتری داشت.

میرزایی نیکو معتقد است: استثناء کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان به معنای تامین شرایط متفاوت برای شهردار تهران است، از این رو نمایندگان به فوریت آن هم رأی ندادند، این عدم رأی نمایندگان باید ثبت تاریخی شود زیرا هر موضوعی همانند این طرح درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان تهیه شود، به نتیجه نخواهد رسید.

شهردار تهران نباید به بهانه طرح استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان از رفتن خودداری کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به لحاظ قانونی هم شهردار تهران نباید منتظر تعیین تکلیف این استفساریه بماند لذا شورای شهر با قاطعیت لازم باید روند قانونی کناره‌گیری شهرداری تهران و انتخاب شهردار جدید را طی کند.

به لحاظ قانونی شهردار تهران نباید منتظر تعیین تکلیف طرح استفساریه بماند لذا شورای شهر با قاطعیت لازم باید روند قانونی کناره‌گیری شهرداری تهران و انتخاب شهردار جدید را طی کند.

وی با بیان اینکه طرح استفساریه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است، گفت: با این حال بازنشستگان از جمله شهردار تهران نباید منتظر این طرح بمانند، شورا اگر بر ماندن آقای افشانی اصرار دارد باید هم‌اکنون روند قانونی بازنشستگی وی را طی و در صورت تصویب استفساریه نسبت به بازگشت مجدد وی اقدام کنند.

28 آبان آخرین مهلت کناره‌گیری بازنشستگان از سمت خود

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آخرین مهلت قانونی برای ماندن این افراد، 28 آبان است، رئیس جمهور نیز قانون را ابلاغ و دستور لازم را داده است، قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول شهردار تهران هم می‌شود لذا همانند سایر افراد، وی هم باید از سمت خود کناره گیری کند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link