قتل خاشقجی یک جنایت غیرقابل گذشت/ آنکارا ریاض را وادار به پاسخگویی کند :: خبرگزاری خانه ملت
قتل خاشقجی یک جنایت غیرقابل گذشت/ آنکارا ریاض را وادار به پاسخگویی کند :: خبرگزاری خانه ملت

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ضرب الاجل آنکارا به ریاض برای تفتیش کنسولگری عربستان در ترکیه گفت: جنایتی که عربستان در ترکیه نسبت به یک خبرنگار صورت داد، جامعه جهانی را متوجه خود کرده و تمام دنیا انتظار دارند ترکیه محل جنازه جمال خاشقجی و نحوه قتل او را […]



محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ضرب الاجل آنکارا به ریاض برای تفتیش کنسولگری عربستان در ترکیه گفت: جنایتی که عربستان در ترکیه نسبت به یک خبرنگار صورت داد، جامعه جهانی را متوجه خود کرده و تمام دنیا انتظار دارند ترکیه محل جنازه جمال خاشقجی و نحوه قتل او را مورد شناسایی قرار دهد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: خبرنگاران از قشری هستند که در همه دنیا کار انتقادی می کنند اما این یک امر طبیعی بوده و حق آنها شکنجه و قتل نیست لذا اقدام عربستان علیه خاشقجی یک اتفاق خطرناک در عرصه بین الملل است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترکیه باید هرچه سریع تر قضیه را روشن کند حتی اگر منجر به اخراج دیپلمات های سعودی شود، عنوان کرد: ماجرای خاشقجی یک جنایت غیرقابل گذشت است که متهمان آن باید به محاکم بین المللی معرفی شده و کسی که دستور قتل را صادر کرده به عنوان جنایتکار جنگی معرفی شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

رضایی ادامه داد: علیرغم اینکه سفارتخانه ها و کنسولگری ها حریم کشورها هستند اما زمانی که به محلی برای بروز یک جنایت تبدیل می شود، تمامی کشورها انتظار دارند با آن کشور برخورد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به قرار گرفتن عربستان زیر چتر حمایت آمریکا، خاطرنشان کرد: از آنجایی که سعودی ها می داند به خاطر جنایات خود مورد حمله سازمان های بین المللی و حقوق بشری قرار دارند، نسبت به مخالفان خود موضع گیری داشته و به خصوص اخیرا با افزایش موج جنایات این کشور، حتی با خبرنگاران منتقد نیز برخورد غیرانسانی می کنند.

به گزارش خانه ملت، مقامات کشور ترکیه تا امروز به ریاض مهلت داده‌اند که به بازپرسان ترکیه‌ای اجازه ورود به کنسولگری عربستان و اقامتگاه کنسول را که در مسافت ۳۰۰ متری کنسولگری است بدهد، در غیر این صورت دیپلمات‌ها و کنسول سعودی از استانبول اخراج خواهند شد./

پایان پیام



Source link