قدرت منطقه‌ای یا منطقه قدرتمند؟
قدرت منطقه‌ای یا منطقه قدرتمند؟

جناب آقای دکتر ظریف در شورای روابط خارجی امریکا در کمال تعجب و شگفتی و در تقابل با سند مصوب چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴ که نهایت آن دستیابی به قدرت اول منطقه‌ای بوده است. اعلام می‌دارد «که ما باید بجای پیگیری قدرت منطقه‌ای شدن بدنبال منطقه قدرتمند» در این منطقه حساس و استراتژیک جنوب […]


جناب آقای دکتر ظریف در شورای روابط خارجی امریکا در کمال تعجب و شگفتی و در تقابل با سند مصوب چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴ که نهایت آن دستیابی به قدرت اول منطقه‌ای بوده است. اعلام می‌دارد «که ما باید بجای پیگیری قدرت منطقه‌ای شدن بدنبال منطقه قدرتمند» در این منطقه حساس و استراتژیک جنوب غرب آسیا (خاورمیانه) باشیم؟!

خبرگزاری فارس: جناب آقای دکتر ظریف در شورای روابط خارجی امریکا در کمال تعجب و شگفتی و در تقابل با سند مصوب چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴ که نهایت آن دستیابی به قدرت اول منطقه‌ای بوده است. اعلام می‌دارد «که ما باید بجای پیگیری قدرت منطقه‌ای شدن بدنبال منطقه قدرتمند» در این منطقه حساس و استراتژیک جنوب غرب آسیا (خاورمیانه) باشیم؟!

اولا- از آقای دکتر ظریف باید سوال کرد جنابعالی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی این پیشنهاد را از طرف جمهوری اسلامی مطرح می‌کنید که دقیقا در تقابل با راهبرد مصوب جمهوری اسلامی می‌باشد و یا اینکه نظر شخصی خود را اعلام می‌دارید؟ که در چنین شرایطی و در جایگاه وزیر امور خارجه، نه اجازه دارید و نه حق دارید راهبردی را که دقیقا در تناقض با راهبرد نظام جمهوری اسلامی می‌باشد. ارائه دهید

ثانیا- یقینا و بخوبی می‌دانید که طرح «منطقه قدرتمند» آنهم در شرایطی که در این منطقه یک تقابل و جنگ تمام عیار میان دو جبهه می‌باشد؛ که در یکی دولت‌های مرتجع و تحت سلطه قدرت‌های مستکبر جهانی حضور دارند که با تمام توان برای نابودی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خود را متعهد دانسته و گام بر می‌دارند و در کنار آن‌ها رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی اسرائیل قرار دارد که در قاموس خود، برنامه از «نیل تا فرات» را همچنان در اهداف خود حفظ کرده و پرچم ننگین خود را نیز با تکیه بر همین هدف تصویر کرده است و روزی نیست که ملت مظلوم فلسطین را به خاک و خون نکشد و در جبهه دیگر دولت‌هایی هستند که به برکت انقلاب اسلامی از بند سلطه قدرت‌های سلطه گر رهایی یافته و امروز به جبهه مقاومت معروف می‌باشند و این دو جبهه نه تنها با هم در تضاد ایدئولوژیک و استراتژیک می‌باشند بلکه هر یک برنامه شکست و نابودی جبهه مقابل را در سر لوحه سیاست‌های خود قرار داده اند و هیچ امکان سازش و آشتی میان آن‌ها وجود ندارد و رابطه این دو جبهه بر اساس بازی همه یا هیچ می‌باشد که از دهه‌ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی در جریان است.

اینک از آقای دکتر ظریف باید سوال کرد که در اجرایی و عملیاتی کردن نظریه جنابعالی، کدامیک از این دو جبهه باید نسبت به جبهه مقابل از اهداف و راهبرد‌های خودشان عدول کنند تا به زعم جنابعالی بتوانند منطقه قدرتمندی را شکل دهند. آیا رژیم اسرائیل و دولت‌های مرتجع تحت سلطه حاضرند به نفع جبهه مقاومت که جمهوری اسلامی در راس آن است و جنابعالی بعنوان وزیر امور خارجه این کشور هستید که متاسفانه ارائه دهنده چنین طرحی می‌باشید. عدول کنند؟ یا اینکه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت باید از کلیه حقوق، ارزش‌ها و اصول حاکم بر سیاست‌ها خود دست کشیده و هم تسلیم نظام سلطه شده و هم رژیم نامشروع اسرائیل را به رسمیت بشناسد و هم در مقابل کدخدا، سر تسلیم فرود آورد. راستی! آیا فکر کرده اید که چه راهبرد مضحک و غلطی را آن هم بعنوان یک مقام رسمی جمهوری اسلامی مطرح می‌کنید؟‌ای کاش یا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نمی‌بودید و بعنوان یک مقام دانشگاهی هر چه دلتان می‌خواست می‌گفتید و یا اینکه حداقل و صراحتا در حضور دوستان امریکایی خود در شورای روابط خارجی تفکیکی مابین نظرات شخصی و امریکایی پسند خود و سیاست مصوب جمهوری اسلامی قائل می‌گردید؟

زهی خیال باطل –

ترسم نرسی به کعبه‌ای اعرابی                                 این ره که تو می‌روی به ترکستان است



Source link