قشم، به قطب مهم صنعت شیلات و ورزش‌های دریایی کشور بدل شده است
قشم، به قطب مهم صنعت شیلات و ورزش‌های دریایی کشور بدل شده است

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از گردشگری به عنوان تنها صنعت تحریم‌ناپذیر یاد کرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالجواد کمالی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: گردشگران […]


عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از گردشگری به عنوان تنها صنعت تحریم‌ناپذیر یاد کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالجواد کمالی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: گردشگران خارجی بدون توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، با سفر به نقاط مختلف کشورمان ازجمله قشم نشان داده‌اند که این صنعت تحریم‌پذیر نیست.

وی گفت: معاونت‌های فرهنگی مناطق آزاد کشور برای برخورد با پدیده ظالمانه تحریم‌ها باید با یک سیاست واحد و جذب حداکثری گردشگران خارجی، از این  امتیاز در کسب درآمدهای ارزشمند صنعت گردشگری بهره ببرند.

وی با تقدیر از ایجاد کمیته جذب گردشگران خارجی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور افزود: این کمیته به عنوان اتاق فکر، نقش مهمی در استفاده از تجربیات مسئولان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد هفتگانه کشور دارد و معتقدم این سیاست باید در سایر معاونت‌های مناطق آزاد هم اجرایی شود.

به گفته کمالی، قشم با درایت حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با رویکرد به صنایع دریایی ازجمله پرورش میگو و ماهی توانسته پیشتاز استفاده از ظرفیت عظیم خدادادی در حوزه دریا در کشور باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مناطق آزاد متصل به دریا همچون قشم، کیش، چابهار و انزلی متاسفانه تا چند سال پیش همانند دیگر مناطق آزادی که از نعمت دریا برخوردار نیستند از این مزیت استفاده نکرده بودند، اما طی سه سال گذشته قشم به قطب مهم صنعت شیلات کشور و همچنین ورزش‌های دریایی تبدیل شده است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به همایش معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که در این جزیره در حال برگزاری است، گفت: این همایش فرصت مناسبی است تا مسئولان مناطق آزاد هفتگانه با توجه به ظرفیت چهار فصل کشورمان در انتقال گردشگران به مناطق مختلف در فصل‌های مختلف سال به یکدیگر کمک کنند.

نوشته قشم، به قطب مهم صنعت شیلات و ورزش‌های دریایی کشور بدل شده است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link