لزوم تعبیه روابط دیپلماسی قوی با همسایگان و اروپایی ها برای بی اثر کردن تحریم های آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت
لزوم تعبیه روابط دیپلماسی قوی با همسایگان و اروپایی ها برای بی اثر کردن تحریم های آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تحریم‌های 13 آبان آمریکا و تاثیر ایجاد کانال مالی ارتباطی اروپا با ایران بر این تحریم‌ها، گفت:  وزارت امور خارجه با توجه به نزدیک شدن به آغاز دور دوم تحریم‌های آمریکا روابط دیپلماسی با همسایگان و کشورهای منطقه و اروپایی‌ها تعبیه کند. فعالیت در زمینه […]



ولی‌الله نانواکناری در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تحریم‌های 13 آبان آمریکا و تاثیر ایجاد کانال مالی ارتباطی اروپا با ایران بر این تحریم‌ها، گفت:  وزارت امور خارجه با توجه به نزدیک شدن به آغاز دور دوم تحریم‌های آمریکا روابط دیپلماسی با همسایگان و کشورهای منطقه و اروپایی‌ها تعبیه کند. فعالیت در زمینه دیپلماسی کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید تحریم‌های 13 آبان آمریکا را خنثی کنیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد رابطه حسنه با همسایگانی چون ترکیه، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای خریدار نفتی باید تحکیم و تقویت شود زیرا این روابط مشکلات تحریمی ایران را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: ارتباط با کشورهایی چون هند یا کره جنوبی که بیشترین معاملات نفتی با ایران را دارند و جزء بهترین مصرف کننده‌های ما هستند باید در اولویت قرار گیرند تا آنها دامن گیر آمریکایی‌ها نشوند. اروپایی ها هم می‌توانند منشاء اثر خوبی باشند همانگونه که بعد از خروج آمریکا از برجام تلاش کردند ارتباط با ایران را حفظ کنند.

                        بیشتر بخوانید:

 

نانواکناری معتقد است: نگاه کشورهای دیگر نسبت به ایران به خصوص نسبت به گذشته تغییر کرده به نوعی که اروپایی‌ها هم اظهارات ترامپ را به سخره گرفتند و تمایل به حفظ برجام و برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران دارند.

سعودی ها توانایی و زیرساخت لازم برای جایگزینی نفت ایران ندارند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عربستان هم در این میان برای جلب توجه آمریکا صحبت از جایگزینی نفت ایران را مطرح کردند حال آنکه نه تنها سعودی‌ها توانایی و زیرساخت لازم را برای این موضوع ندارند بلکه کشورهای دیگر منطقه و دنیا این اجازه را به عربستان نخواهند داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر انرژی عربستان نیز چندی پیش اظهار عجز کرد و اذعان داشت که عربستان توانایی جبران نفت تولیدی ایران را ندارد./

پایان پیام



Source link