لزوم تقویت روابط با همسایگان برای کنترل و ارتقاء امنیت مرزها/ تاکنون 200 اقدام تروریستی پیش از وقوع حادثه خنثی شده است :: خبرگزاری خانه ملت
لزوم تقویت روابط با همسایگان برای کنترل و ارتقاء امنیت مرزها/ تاکنون 200 اقدام تروریستی پیش از وقوع حادثه خنثی شده است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص خلاءهای مرزی و راهکار ارتقاء امنیت مرزهای کشور، گفت: در کشور با نگاه به مسائل برون از مرز به موضوع امنیت پرداخته می‌شود حال آنکه در خصوص امنیت مرزها باید همه مسائل برون مرزی در کنار موضوعات درون مرزی مورد تحلیل و بررسی قرار […]

[ad_1]

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص خلاءهای مرزی و راهکار ارتقاء امنیت مرزهای کشور، گفت: در کشور با نگاه به مسائل برون از مرز به موضوع امنیت پرداخته می‌شود حال آنکه در خصوص امنیت مرزها باید همه مسائل برون مرزی در کنار موضوعات درون مرزی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال در حادثه تروریستی اهواز مسائل عملیات روانی اعم از تبلیغات سوء عربستان علیه ایران بیش از سایر موضوعات تاثیر داشته است.

نفوذ تروریست‌ها به داخل از طریق تعبیه عملیات روانی

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این تروریست‌ها از خارج از کشور نیامدند اما تحت تاثیر عملیات روانی بیگانگان قرار گرفتند، سران تروریست‌ها نیز توانستند در این اقدامات روانی در جهت هدایت تروریست‌ها تاثیر داشته باشند.

وی افزود: افرادی هم از بیرون از مرزها عبور پیدا کرده و به امنیت کشور آسیب می‌زنند، برخی از این افراد به بهانه قاچاق مواد مخدر در تله امنیتی افتاده و دست به اقدامات انتقام جویانه می‌زنند و از سوی دیگر برخی افراد وابسته به معاندین خارج از مرز همانند گروهک‌های وابسته به داعش از مرزها عبور و دست به اقدامات تروریستی دست می‌زنند.

مرزهای طویل ایران و مناطق صعب‌العبور امنیت مرزها با مشکل روبه روکرده است

نانواکناری معتقد است: در هر حال برای امنیت مرزها باید مسائل داخلی و برون مرزی باید مورد توجه قرار گیرد، کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود متجاوزان و حفظ امنیت در اولویت نظام جمهوری اسلامی است اما طول مرزهای ما به ویژه در شرق و غرب کشور بسیار گسترده است، بخشی از این مناطق مرزی را مناطق صعب العبوری تشکیل می‌دهد که گماردن نیروی نظامی هزینه بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.

                بیشتر بخوانید:

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی از کشورها هم مانند پاکستان و در برخی از مناطق کردستان عراق اِشرافیت حاکمیتی به مرزهای مشترک با ایران ندارند لذا ما به نوعی برای دو کشور مرزبانی می‌کنیم از این رو هزینه بالای به کشور تحمیل می‌شود.

برخی از کشورهای همسایه مانند پاکستان و در برخی از مناطق کردستان عراق اِشرافیت حاکمیتی بر مرزهای مشترک با ایران وجود ندارند.

استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای ارتقاء امنیت مرزهای کشور

نانواکناری معتقد است: روابط سیاسی در جهت امنیت با کشورهای همسایه نیز باید ارتقاء پیدا کند تا آنها متقاعد شوند در مرز حضور موثری داشته باشند. از سوی دیگر برای افزایش امنیت مرز باید از ظرفیت مردم مرزنشین نیز بهره برد کما اینکه در شرایط کنونی هم مردم نقش موثری در امنیت مرز سیستان و بلوچستان دارند.

وی ادامه داد: در حوزه داخلی باید شرایط زندگی مرزنشینان بهبود و مشکلات این مناطق مرتفع شود زیرا این افراد در تامین امنیت مرزها تاثیرگذار هستند به ویژه در شرایطی که آمریکا- عربستان – اسرائیل برای رخنه عوامل تروریستی به داخل کشور ما برنامه‌ دارند و از ظرفیت سایر بیگانگان هم استفاده می‌کنند.

200 اقدام تروریستی پیش از وقوع حادثه در کشور خنثی شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی در مقابله با این برنامه‌های متجاوزانه بیگانگان، گفت: جمهوری اسلامی تاکنون بیش از 200 اقدام تروریستی را خنثی و تروریست‌ها را دستگیر کرده است و در از این تعداد دو حمله تروریستی به وقوع پیوسته است، با این حال ما همچنان به افرایش امنیت و کنترل بیشتر مرزها به ویژه با کمک مرزنشینان نیاز داریم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link