لغو برجام تاثیری در قرارداد ما با بوئینگ ندارد!
لغو برجام تاثیری در قرارداد ما با بوئینگ ندارد!

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت لغو احتمالی برجام تکلیف قرارداد ما با شرکت هواپیمایی بوئینگ چه خواهد شد، گفت: برجام باشد یا نباشد به دلیل آنکه منابع مالی برای خرید این هواپیما در نظر گرفته نشده، تأثیری ندارد. فقط یک سال و نیم زمان داریموی […]



باشگاه خبرنگاران: محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت لغو احتمالی برجام تکلیف قرارداد ما با شرکت هواپیمایی بوئینگ چه خواهد شد، گفت: برجام باشد یا نباشد به دلیل آنکه منابع مالی برای خرید این هواپیما در نظر گرفته نشده، تأثیری ندارد.

فقط یک سال و نیم زمان داریم
وی ادامه داد: از زمان قراردادمان با شرکت بوئینگ حدود ۱ سال و نیم فرصت باقی مانده است تا بتوانیم براساس آن هواپیما خریداری و به کشور وارد کنیم.

نماینده مردم جهرم با تأکید بر اینکه، اما اکنون منابع دولتی لازم برای خرید این هواپیما حتی در بودجه هم پیش‌بینی نشده است، بیان کرد: شرکت هواپیمایی بوئینگ حاضر نیست صددرصد به صورت فاینانس این هواپیما‌ها را به ما تحویل دهد و شرکتی هم برای فاینانس کامل پیش‌بینی نشده است.

شرایط مالی ایران برای ورود هواپیما‌های بوئینگ فراهم نیست
رضایی‌کوچی تصریح کرد: در این شرایط چه برجام نافرجام شود، چه ادامه پیدا کند، بعید می‌دانم ایران اکنون شرایط ورود هواپیمای بوئینگ را به لحاظ منابع مالی داشته باشد.

وی افزود: دو سال از انعقاد قرارداد ما با بوئینگ می‌گذرد، اما نتوانستیم منابع مالی برای آن را پیش‌بینی کنیم، حتی برای خرید هواپیمای ATR هم مستقیما وجه آن را پرداخت کردیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه پس لغو برجام لغو هیچ تأثیری در قرارداد ما با بوئینگ نخواهد داشت، گفت: برای خرید خیر، مگر اکنون که برجام وجود دارد توانسته‌ایم هواپیما بخریم؟ پولش کجاست؟ پس برجام در بحث خرید هواپیما از بوئینگ تأثیری ندارد.



Source link