ماجرای بازداشت “کرباسچی” چه بود؟
ماجرای بازداشت “کرباسچی” چه بود؟

برخی خبرگزاری ها نوشته‎اند که دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی برای اجرای حکم حبس تعزیری بازداشت و روانه زندان شد. ۲۴ مردادماه قوه قضاییه در خبری اعلام کرده بود: حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد […]


برخی خبرگزاری ها نوشته‎اند که دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی برای اجرای حکم حبس تعزیری بازداشت و روانه زندان شد. ۲۴ مردادماه قوه قضاییه در خبری اعلام کرده بود: حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد و حکم اولیه با اعتراض وکیل کرباسچی مواجه شد، اما پس از بررسی این پرونده در دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی، در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

آفتاب‌‌نیوز :

پس از تائید حکم قطعی پرونده غلامحسین کرباسچی فرزند محمدصادق به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی در تاریخ 22 مرداد ماه 97، با اعلام مراجع ذی‌ربط وی امروز دوشنبه اول بهمن ماه برای اجرای این حکم بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری فارس نوشته است: احمد خسروی‌وفا رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان 12 اردیبهشت ماه سال 96 از تشکیل پرونده برای کرباسچی خبر داده و گفته بود «نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است».

در ادامه غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد اما حکم صادره با اعتراض وکیلش مواجه شد؛ پس از بررسی مجدد این پرونده در دادگاه تجدید نظر به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی در تاریخ 22 مرداد ماه 97 با تأیید حکم اولیه، حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

در نهایت دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که با شکایت خانواده شهدای مدافع حرم و بر اساس مستندات نهادهای امنیتی و انتظامی مختلف در دادگاه انقلاب اصفهان مجرم شناخته شده بود، صبح امروز بازداشت و برای اجرای حکم صادره روانه زندان شد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی 8 اردیبهشت سال 96 در حاشیه مراسمی انتخاباتی در اصفهان، نسبت به حضور شهدای مدافع حرم در سوریه اظهاراتی داشت که با اعتراض برخی، دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرد.

وی در بخشی از این اظهاراتش گفته بود: «لزومی ندارد جوانان ما به جنگ با داعش بروند و کشته شوند، این مشکلات سوریه را می‌توان از راه مذاکره با داعش حل کرد».

غلامحسین کرباسچی بازداشت و زندان شد
تکمیلی/اخبار ضد و نقیض از اجرای حکم کرباسچی

خبرگزاری ایسنا نوشته است: یک منبع آگاه گفت که اجرای حکم یک سال حبس غلامحسین کرباسچی صحت ندارد.

خبری امروز منتشر شد که حکم قطعی یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، امروز به اجرا در آمد.

پیرو این موضوع یک منبع آگاه به ایسنا عنوان کرد: این خبرصحت ندارد و تا این لحظه او را به زندان نیاورده‌اند. همچنین حسین مرعشی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: آقای کرباسچی دقایقی پیش با منزلشان تماس گرفتند و اعلام کردند که صبح امروز از منزل به قصد رفتن به دفتر حزب کارگزاران سازندگی خارج شدند که توسط تعدادی از مامورین به دادسرای اجرای احکام هدایت شدند. ایشان الان در دادسرای اجرای احکام هستند و احتمالا این حضور برای شروع اجرای حکم محکومیتی است که داشتند.

در همین حال سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع کرباسچی خبر بازداشت موکلش از سوی پلیس امنیت را تایید کرد.

کرباسچی پس از ارائه توضیحات در دادسرا به منزل برگشت

وکیل مدافع کرباسچی گفت: موکلم پس از ارائه یکسری توضیحات در دادسرا به منزل برگشته است.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه موکلم  اصلا بازداشت نشده بود، اظهار کرد: کرباسچی برای پاره‌ای از توضیحات به دادسرا احضار شده بود و بعد از ارائه توضیحات به منزل برگشته است.

با تعهد آزاد شدم

غلامحسین کرباسچی عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره ماجرای بازداشت خود اظهار داشت: در ارتباط با محکومیتم به یکسال حبس که از سوی دادگاه اصفهان صادر شده بود، دادسرای اصفهان به دادسرای تهران برای اجرای حکم نیابت داده بود و به همین خاطر امروز صبح دستگیرم کردند تا به اوین ببرند.

وی توضیح داد: در دادسرا وقتی به معاون دادستان تهران موضوع درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم دادگاه اصفهان را گفتم، نامه دادند، تعهد گرفتند و فعلاً آزاد شدم.

کرباسچی گفت: قرار شده پس از نظر دیوان عالی کشور در خصوص درخواست اعاده دادرسی، درباره اجرای حکم تصمیم گیری شود.



Source link