ماجرای محافظ مرتضی بانک و شیطنت رسانه ای
ماجرای محافظ مرتضی بانک و شیطنت رسانه ای

بانکداری ایرانی ـ اخیرا فیلمی در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده که فردی که محافظ مرتضی بانک مشاور رییس جمهور است در جریان بازدید وی از منطقه آزاد اروند به اعتراض یک بانوی شهروند منطقه واکنش نشان می دهد.

اخیرا فیلمی در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده که فردی که محافظ مرتضی بانک مشاور رییس جمهور است در جریان بازدید وی از منطقه آزاد اروند به اعتراض یک بانوی شهروند منطقه واکنش نشان می دهد.

به گزارش  هفت روز خبر  در سفر اخیر مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد اروند و در جریان بازدید وی از یک سالن ورزشی، چند نفر از بانوان منطقه نسبت به عدم آسفالت یک خیابان اعتراض می کنند که البته با سعه صدر و پاسخ آقای بانک نیز مواجه می شوند. اما فردی که محافظ مرتضی بانک است به حراست و نیروهای همراه اشاره می کند که زمان برنامه به پایان رسیده و طبیعتا در این گونه برنامه هایی که با محدودیت زمانی برگزار می شود و عمدتا یک روزه است مسئولان منطقه تلاش می کنند از فرصت بوجود آمده برای حضور بالاترین مقام مسئول مناطق آزاد اسنفاده کنند تا به همه برنامه های بازدید یا افتتاح برنامه ریزی شده برسند.

بر همین اساس همانگونه که در فیلم هم مشخص است فردی که پشت سر مرتضی بانک مشاور رییس جمهور حرکت می کند اشاره می کند که وقت برنامه به پایان رسیده و می بایست مرتضی بانک به برنامه بعدی هم برسد.
توجه به این نکته که هیچ گاه نباید بدون اطلاع کافی در فضای مجازی نسبت به یک فیلم که در لحظه ممکن است هزاران تجزیه و تحلیل از آن برداشت شود واکنش منفی نشان داد و طبیعتا نباید این برداشت که یک نیروی محافظ برای اعتراض شهروندی ـ که خیلی هم پیچیده به نظر نمی رسد و یک اعتراض ساده است ـ که نسبت به آسفالت یک خیابان اعتراض دارد به سایرین بگوید: سرش را ببرید!! هر عقل سالمی می فهمد که تقاضای آسفالت یک خیابان آن هم توسط یک بانوی شهروندی آبادانی پاسخش بریدن سرش نیست و همانگونه که در فیلم هم نمایان است مرتضی بانک با سعه صدر کافی به مشکل این شهروند پاسخ می دهد و از مدیران منطقه می خواهد به مشکلات شهروندان منطقه توجه کافی را نشان دهند.
و نکته آخر اینکه اگر با دقت بیشتری به فیلم نگاه کنیم؛ اصلا مخاطب فرد محافظ ـ که اشاره به اتمام زمان برنامه می کند ـ آن خانم ها نیستند و طبیعی است اگر فردی که با مشاور رییس جمهور صحبت می کند از سوی همراهان وی با تهدید سر بریدن مواجه شود فورا آن مقام مسئول یا آن شهروند بالاخره باید یک واکنشی نشان دهد در حالی که در فیلم پخش شده اصلا اینگونه نیست و اگر مخاطب فرد محافظ، آن خانم ها بودند با واکنش آنها هم روبرو بودیم.
ناگفته نماند به واسطه سمت و دغدغه مرتضی بانک به عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، تعداد سفرهای دوره ای و بازدید از فعالیت های مناطق آزاد و دیدار با مردم منطقه، همواره در دستور کار وی است و همه می دانیم که برنامه های میزبان برای فرد مهمان در اینگونه مراسم آنقدر فشرده است که تیم همراه تلاش می کند مقام مسئول را به همه برنامه های زمانبندی شده برساند.