ماکو، ایده‌آل‌ترین نقطه جهت فعالیت شرکت‌های خدمات سرمایه‌گذاری
ماکو، ایده‌آل‌ترین نقطه جهت فعالیت شرکت‌های خدمات سرمایه‌گذاری

[ad_1] معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست مشترک با اتاق بازرگانی، خانه صنعت، اتحادیه‌های تولید، بسته‌بندی و صادراتی، شرکت شهرک‌های صنعتی، فعالین اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی استان قزوین به گسترش همکاری‌ها، توسعه تجارت و تولید مشترک با تولیدکنندگان کشورهای اروپایی، ترکیه و آذربایجان در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد. به […]

[ad_1]

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست مشترک با اتاق بازرگانی، خانه صنعت، اتحادیه‌های تولید، بسته‌بندی و صادراتی، شرکت شهرک‌های صنعتی، فعالین اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی استان قزوین به گسترش همکاری‌ها، توسعه تجارت و تولید مشترک با تولیدکنندگان کشورهای اروپایی، ترکیه و آذربایجان در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی با معرفی پتانسیل‌ها، مزیت‌ها و فرصت‌های منطقه آزاد ماکو، استفاده از ظرفیت‌های لجستیکی و موقعیت ژئواستراتژیک، این منطقه را راهی برای کاهش هزینه‌های کلی صادرات و ورود به بازار تشنه کشورهای غربی ایران دانست.

وی منطقه آزاد ماکو را در شرایط کنونی ایده‌آل‌ترین نقطه جهت فعالیت شرکت‌های مدیریت خدمات سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات تولید‌شده استان قزوین دانست و افزود: در بخش صنعت، تکمیل زنجیره تولید و صادرات می‌تواند محور تعامل و تفاهم سازمان منطقه آزاد ماکو و اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین باشد. همچنین سازمان منطقه آزاد ماکو آماده ارائه تخفیف به تولیدکنندگان داخلی جهت صادرات محصولات خود بوده و ظرفیت‌های این منطقه در جهت ارائه خدمات لجستیک به تجار و صاحبان صنایع کم‌نظیر است.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه اظهارداشت: تعامل در تبادل گردشگری می‌تواند رونق را برای هر دو منطقه به وجود آورد. تحریک بخش خصوصی جهت تعریف تورهای گردشگری از الزامات است. همچنین مقرر شد کلینیک صنایع با همکاری مرکز نوآوری و خدمات کسب و کار استان قزوین در منطقه آزاد ماکو راه‌‌اندازی شود.

علیرضا کشاورز، قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی قزوین نیز در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی و استقبال گرم از مهمانان ماکویی با معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین در زمینه تولید، صنعت و کشاورزی، تعامل فی مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و اتاق بازرگانی قزوین را راهی برای ارائه خدمات بهتر به فعالین اقتصادی دانست و خواستار اعلام ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد ماکو جهت بهره‌مندی تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قزوین شد.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به سابقه کهن در صنایع و تولید، ۱۹شهرک صنعتی فعال، ۳۵هزار هکتار تاکستان در استان قزوین، منطقه آزاد ماکو را پل عظیم برای ورود محصولات تولیدی این استان به بازارهای اروپایی ارزیابی نمود.

همچنین در ادامه، از برخی واحدهای فعال در شهرک صنعتی کاسپین، مرکز خدمات کسب و کار و محل دائمی نمایشگاه‌های صنعتی استان قزوین بازدید به عمل آمد.

بنا به این گزارش، ایجاد مرکز صادراتIRAN STORE) ) جهت ارائه کالاهای ایرانی و تولید داخل به منظور صادرات چمدانی به گردشگران خارجی، سرمایه‌گذاری در مراکز گردشگری و پارک امام خمینی‌(ره) ماکو، احداث واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای خارجی با هدف صادرات و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی واقع در استان قزوین از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

نوشته ماکو، ایده‌آل‌ترین نقطه جهت فعالیت شرکت‌های خدمات سرمایه‌گذاری اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link