ماکو حلقه اتصال آسیا و اروپا می شود
ماکو حلقه اتصال آسیا و اروپا می شود

[ad_1] مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌این منطقه در ۱۰ سال آینده منطقه ای است: هوشمند،که با دستیابی به توسعه سبز، پایدار و فراگیر حلقه اتصال آسیا و اروپامی شود. به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی شامگاه سه شنبه در دومین شورای اداری شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت افزود: اهداف راهبردی تعیین […]

[ad_1]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌این منطقه در ۱۰ سال آینده منطقه ای است: هوشمند،که با دستیابی به توسعه سبز، پایدار و فراگیر حلقه اتصال آسیا و اروپامی شود.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی شامگاه سه شنبه در دومین شورای اداری شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت افزود: اهداف راهبردی تعیین شده برای منطقه براساس نقشه راه کلان مناطق آزاد تعریف شده است که در آن کمک به تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور تاکید شده است.

وی با تاکید بر تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی کشور با اقتصادهای منطقه ای و بین­ المللی به­ ویژه با کشورهای منطقه و همسایگان ادامه داد: کمک به توسعه و تسریع عمران و آبادانی منطقه ای و توانمند سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی جزو اهداف راهبردی منطقه است.
وی از تهیه و تدوین برنامه­ های راهبردی منطقه آزاد ماکو خبرداد و افزود: شناسایی فرصت ها و مزیت های منطقه و راه اندازی زنجیره های کسب و کار خرد در زمینه صنایع دامی، باغی و شیلات و توسعه سرمایه گذاری و صادرات در کنار ایجاد زیرساخت ها جهت توسعه لجستیک، صنعت وگردشگری از اهداف برنامه های راهبردی منطقه است.
سلیمانی ادامه داد: توسعه گردشگری،‌ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ، ارتقا و توسعه فناوری های نوین بسیار مهم است و باید در راستای این اهداف پروژه های تدوین شده به نحو احسن اجرا شود.

*** تحقق ۵۵ درصدی درآمدها و منابع سازمان نسبت به مقدار موردانتظار طی ۱۰ ماهه سالجاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تحقق ۵۵ درصدی درآمدهای سازمان تا ۱۰ ماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از علل عدم تحقق درآمدها، مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و مقررات جدید واردات از جمله ممنوعیت واردات خودرو و عدم امکان ثبت سفارش کالا و ممنوعیت واردات کالا بود.
سلیمانی افزود: منطقه آزادماکو برای ایفای نقش در اقتصاد نیازمند برندسازی است و بر این اساس گام های بلندتری در این خصوص برداشته شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو:

۱۲۵ پروژه عمرانی و خدماتی برای شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در سال ۹۸ تدوین شد

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو گفت: در راستای تحقق اهداف راهبردی منطقه، ۱۲۵ پروژه عمرانی،‌ کشاورزی و خدماتی برای شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در سال ۹۸ تدوین شد

غلامرضا رضایی با تشریح پروژه های قابل اجرا طی سالهای ۹۷ و ۹۸ شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت افزود: در سال ۹۷ تعداد ۶۰ پروژه های در ماکو اجرا می شود که ۸ پروژه تکمیل شده و برای سال ۹۸ تعداد ۷۰ پروژه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:‌ بهبود و اصلاح مراتع ماکو،‌ تعریض و بهسازی جاده ورودی شهر ماکو، احداث بزرگراه ماکو – بازرگان، منظرسازی ماکو تا بازرگان با رویکرد گردشگری،‌مطالعه و احداث مرکز تفریحات آبی و ساحلی شهید قنبری،‌ مشارکت در آبرسانی به ۳۵ روستا( سنگر، میلان، علی قندو و…) از جمله پروژه ها تکمیل شده در سال جاری است.

وی همچنین از بازنگری طرح هادی ۱۷ روستا( ازجمله روستای قوش، یاریم قیه، آغگل، قره خاچ و…) خبر داد و افزود: مشارکت در اجرای طرح هادی ۷روستا( ازجمله روستاهای هاسون بزرگ، محمدکندی، اولنلر و…) همچنین تعریض خیابان امام شهر ماکو و احداث ۲ مدرسه در روستاهای آداغان و قوریشکاک،‌ مشارکت در تکمیل تصفیه خانه و سیستم فاضلاب شهر ماکو (مشارکت ۵۰-۵۰ با آب و فاضلاب شهری)،‌ کمک به خرید دستگاه سی تی اسکن،‌ خرید ۵ عدد دستگاه دیالیز و دستگاه سونوگرافی از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو است .

رضایی تعمیر و تجهیز مرکز نوآوری، رشد و شتابدهی هوشمند و تکمیل و تجهیز پژوهش‌سرای دانش آموزی ماکو را از دیگر پروژه های اجرا شده در ماکو عنوان کرد و افزود: پروژه شهر هوشمند در شهر بازرگان نیز در مرحله اجرا است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو تعداد پروژه های شهرستان شوط در سال جاری را ۳۰ پروژه برشمرد و افزود: ۴ پروژه تکمیل شده است و ۲۹ پروژه برای سال ۹۸ پیش بینی شده است.

وی از مشارکت سازمان منطقه ازاد ماکو در احداث سد فشل شهرستان شوط خبر داد و گفت: تعریض و بهسازی جاده شوط تا سه راهی شوط، مطالعه و احداث مجموعه آبگرم شوط،‌ مشارکت در اصلاح شبکه آب شرب ۲ روستای بیانچولی عجم و تازه کند و بازنگری طرح هادی ۷روستا( ازجمله روستای باشکهریز، قره زمین، قره آغاج و…) از جمله پروژه های اجرا شده در شوط است.

رضایی از مشارکت در اجرای طرح هادی ۴ روستا( روستاهای بیانچولی عجم، عظیم کندی، اینچه قدیم و صوفی) شهرستان شوط نیز خبرداد و افزود:‌ مشارکت در احداث پل خلیل آباد شهر شوط و احداث پارک مرگنلر،‌ احداث پارک بانوان،‌ مشارکت در ساماندهی ورودی شهر شوط و خرید دو دستگاه پزشکی اسپیرومتر و تست ورزش اقداماتی است که سازمان منطقه آزاد ماکو در این شهرستان در حال اجراست.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو در ادامه با تشریح اقدامات سازمان منطقه ازاد ماکو در شهرستان پلدشت گفت:‌۲۵ پروژه در سال جاری در این شهرستان اجرا می شود که سه پروژه تکمیل شده و ۲۶ پروژه نیز برای سال ۹۸ پیش بینی و تدوین شده است.

رضایی در تشریح این پروژه ها گفت:‌ تکمیل زیرساختهای سایت گلخانه ای پلدشت،‌ تعریض و بهسازی جاده مرگنلر به پلدشت،‌ تعریض و بهسازی محور یولاگلدی به پلدشت در سال ۹۸،‌ مطالعه و احداث مرکز تفریحات آبی و ساحلی ارس،‌ اصلاح و توسعه شبکه آب شرب مجتمع های کینکور و پورناک و سایت اسکان عشایری، بازنگری طرح هادی ۸ روستا( ازجمله روستای بیک جان، دیوانخانه، پورناک و…)، مشارکت در اجرای طرح هادی ۴ روستا( روستای بهلول آباد، علی نظر، شهرک ارس و سایت اسکان عشایر میلاد) و مشارکت در احداث پارک پلدشت، آسفالت معابر مسکن مهر ۲۲۰ واحدی پلدشت از جمله این پروژه هاست.

وی از احداث مدرسه ۸ کلاسه ابتدایی در روستای قیرکندی و احداث و تجهیز ایستگاه پایش آب رودخانه ها( ارس و زنگبار) خبر داد و گفت:‌ احداث سالن کشتی پلدشت و کمک به خرید دستگاه سونوگرافی و خرید دودستگاه وارمر خون پلدشت نیز اجرا می شود.

امام جمعه شوط:
در لایجه بودجه ۹۸ برای شهرستان های منطقه آزاد ماکو نگاه ویژه شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شوط گفت: مسولین تلاش کنند در لایجه بودجه ۹۸ برای شهرستان های منطقه ازاد ماکو نگاه ویژه بشود.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حجت الاسلام والمسلمین جباری شامگاه سه شنبه در دومین جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو با اشاره به رعایت تقوای الهی توسط مسئولین افزود:‌ کم رنگ شدن تقوای اجتماعی و اقتصادی در جامعه علت بسیاری از نابسامانی های اقتصادی ، گرانی و ایجاد بحران در بازار است.
وی ادامه داد: کسانی که در وضعیت و شرایط بد اقتصادی تقوای الهی را رعایت نکرده و به ضرر مردم و نظام اقدام می کنند از عذاب خداوند بترسند.
حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به تدوین سند توسعه منطقه آزاد ماکو گفت: توسعه فرهنگی بر اساس شاخص های اسلامی و فرهنگی اصیل ایرانی باید در سند توسعه منطقه لحاظ بشود.

[ad_2]

Source link