مجامع بین المللی در موضوع بحران یمن خفقان گرفته اند/ اظهارنظرهای جوامع غربی در موضوع خاشقجی برای ردگم کردن است :: خبرگزاری خانه ملت
مجامع بین المللی در موضوع بحران یمن خفقان گرفته اند/ اظهارنظرهای جوامع غربی در موضوع خاشقجی برای ردگم کردن است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به بحران یمن و قحطی در این کشور گفت: اگر عربستان یک مقدار غیرت و مردانگی ،حتی غیرت عرب بودن داشت؛چراکه بعضی مواقع در این موضوع ادعا می‌کنند و مانور می‌دهند؛اگر این ها انسان بودند باید جلوی این کار را […]

[ad_1]

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به بحران یمن و قحطی در این کشور گفت: اگر عربستان یک مقدار غیرت و مردانگی ،حتی غیرت عرب بودن داشت؛چراکه بعضی مواقع در این موضوع ادعا می‌کنند و مانور می‌دهند؛اگر این ها انسان بودند باید جلوی این کار را می گرفتند اجازه نمی دادند این همه جنایت بشود.

وی افزود:اینکه می گویند کسانی که در عربستان مسولیت حکومت را به عهده دارند،فقط با شیعیان مخالف هستند،در حقیقت اینطور نیست،دلیل آن هم این است که زمانی که غزه در محاصره بود،مفتی عربستان رسما اعلام کرد که کمک به مردم غزه حرام است.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس ادامه داد:غزه حتی یک شیعه ندارد،یعنی همه مردم غزه اهل تسنن هستند؛پس این اشتباه است که بگوییم که آنها با شیعه مخالف اند و یا با شیعه مبارزه می کنند؛این یک تصور غلط است.

 

بیشتر بخوانید:

 

موسوی لارگانی ضمن اشاره به بحران یمن ،جنایات جنگی و نسل کشی در این کشور،تاکید کرد:نکته دیگر این که در بحث یمن قطعاً اگر حمایت آمریکا و حمایت کشورهای عربی از آل سعود نبود؛این طور نمی توانستند در یمن نسل‌کشی کنند و الان گزارشی که داده شده اگر ۱۰۰ نفر در کشور یمن زندگی می کنند؛نزدیک به ۹۰ نفر آنها از گرسنگی نابود و تلف می شوند.

آمریکا در موضوع قتل خاشقجی می خواهد بر جنایت های عربستان سرپوش بگذارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع قتل خاشقجی مطرح کرد:قطعا آمریکا الان در بحث روزنامه نگار سعودی  یک مقدار گرفتار شده است و به نوعی می خواهد بر جنایت های عربستان سرپوش بگذارند و کمی هم خودشان را از جنایاتی که دارد انجام می شود،مبرا بدانند.

عضوهیئت رئیسه فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد:ولی قطعاً ملت های بیدار دنیا این را می‌دانند که اگر جنایتی انجام می‌شود،برمی‌گردد به پشتیبانی‌هایی که استکبار جهانی از عربستان می کند.

خفقان مجامع بین المللی در بحران یمن

وی با بیان اینکه مجامع بین المللی هم متاسفانه در این مباحث خفقان گرفته اند،مطرح کرد:در حالی که چند سال است که مردم یمن قتل عام می شوند؛اگر مجامع بین المللی یک جو غیرت و انسانیت داشتند؛باید با قطعنامه هایی که صادر می کردند،جلوی جنایت های عربستان را می گرفتند و مسئولین آنها را به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه می کردند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛اگر در کشوری مانند ایران یک قاچاقچی که صدها خانوار را نابود کرده و نابود می‌کند،اعدام شود صدای الامان و فریاد آنها بلند می شود که حقوق بشر زیرپا گذاشته شده است ولی یمن  با این همه جنایت هیچ گونه اظهار نظری نکردند.

موسوی لارگانی ادامه داد:اخیراً هم این اظهارنظرهای جوامع غربی برای رد گم کردن است؛ولی به نظر من این برای ملت‌های بیدار دنیا قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس مطرح کرد:اگر دریک جا 10 نفر تجمع کردند و خواسته ای را داشتند،تریبون های غربی در بوق و کرنا می‌کنند و فریاد می‌زنند که مردم از انقلاب فاصله گرفته اند؛اما جمعیتی چندمیلیونی در تهران و  شهرستان های دیگر در راهپیمایی ها شرکت می کنند و اما هیچ تبلیغی نمی شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی(ع) و عدم پوشش خبری در دنیا،ادامه داد:راهپیمایی اربعین حسینی(ع) با حضور نزدیک به 25میلیون نفر ،بایکوت کامل خبری  بود و نگذاشتند به گوش مردم دنیا برسد؛چراکه از اینکه بگویند عده ای از سلامتی و یا از مال خودشان می گذرند،پای پیاده،پای برهنه راهپیمایی می روند؛وحشت دارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجامع بین المللی ظالم و ستمگر را بیشتر حمایت می کنند تا مردم مظلوم و بیچاره،تصریح کرد:رسانه های استکباری از این که امام حسین (ع)برای مردم دنیا شناخته بشود می ترسند و ازاین که مردم بفهمند که هدف امام حسین(ع) چه بوده است و با شناخت امام حسین(ع)؛ بعد در مقابل طاغوت های خودشان بایستند؛لذا آن را بایکوت خبری می کنند./

[ad_2]

Source link