مجلس بخشی از قانون بودجه سال ۹۶ را اصلاح کرد
مجلس بخشی از قانون بودجه سال ۹۶ را اصلاح کرد

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهار شنبه، ۲۲ فروردین) قوه مقننه برخی از مواد طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور که اعاده شده از شورای نگهبان بود را اصلاح کردند. بر این اساس، تغییرات زیر انجام شد: – جزء ۲ تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف […]



خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهار شنبه، ۲۲ فروردین) قوه مقننه برخی از مواد طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور که اعاده شده از شورای نگهبان بود را اصلاح کردند.

بر این اساس، تغییرات زیر انجام شد:

– جزء ۲ تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

در این جزء آمده بود: معادل ریالی یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار تا سقف سه هزار و پانصد میلیارد (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از سر جمع اعتبارات ردیف‌های موضوع بند (الف) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور کسر و از محل ردیف‌های هزینه‌ای تعیین شده، صرف بازسازی مدارس، درمانگاه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی تخریب شده می‌شود. این اعتبار علاوه بر اعتباراتی است که تاکنون از سایر منابع، تعهد، تأمین و پرداخت شده است.

– جزء ۴ تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

در این جزء آمده بود: معادل ریالی دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار تا سقف هفت هزار میلیارد (۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود و به سقف بودجه کل کشور اضافه می‌گردد و منابع حاصل به تدریج و تا پایان سال از محل ردیف‌های تعیین شده با اولویت به پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن موضوع جزء (۳) و اشتغال موضوع جزء (۱) این تبصره، یارانه تولید واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و صنفی، امهال دو ساله تسهیلات قبلی پرداخت شده و یارانه سود تسهیلات جهت بازسازی و بهسازی واحد‌های آسیب دیده تجاری، تولیدی، خدماتی و معدنی موضوع بند (۴) ماده واحده “قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه مصوب ۱۹/۳/۱۳۹۲” اختصاص می‌یابد.

– جزء ۶ تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

در این جزء آمده بود: قیمت برق مصرفی خانوار‌های شهری و روستایی زلزله زده برای مصارف خانگی تا پایان سال جاری پنجاه درصد (۵۰%) کاهش می‌یابد. وزارت نیرو مکلف است نسبت به اصلاح بودجه شرکت‌های مادرتخصصی برق و شرکت توزیع نیرو و برق استان کرمانشاه و سایر استان‌ها به نحوی اقدام نماید که هزینه ناشی از اجرای آن به شرکت توزیع نیرو و برق استان کرمانشاه تحمیل نشود.

– جزء ۷ تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

در این جزء آمده بود: وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند جهت تأمین هزینه‌های بازسازی تأسیسات آسیب‌دیده گاز، آب و فاضلاب و برق مناطق زلزله زده، نسبت به اصلاح بودجه شرکت‌های مادرتخصصی تابعه ذی‌ربط و شرکت‌های استانی مربوطه اقدام نمایند به نحوی که هزینه‌های بازسازی این تأسیسات فقط به شرکت‌های استانی کرمانشاه تحمیل نگردد.

اختیارات مجمع عمومی شرکت‌های مذکور در این خصوص به وزرا تفویض می‌گردد.

– بند الحاقی به ماده واحده حذف شد.

در این بند الحاقی آمده بود: در ذیل جدول شماره ۱ تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور عبارت “افزایش سرمایه بانک مسکن حداکثر یکصدهزار میلیارد ریال می‌باشد” اضافه و عبارت “بخشودگی سود تسهیلات” بعد از عبارت “بانک مسکن” در جدول مربوطه اضافه شود.



Source link