مجلس برای شعار امسال دست به کار شد
مجلس برای شعار امسال دست به کار شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی با قید دوفوریت برای الزام دستگاه‌های دولتی به منظور خرید کالا‌های ایرانی در مجلس خبر داد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از کالا‌های ایرانی تهیه و تدوین […]



خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی با قید دوفوریت برای الزام دستگاه‌های دولتی به منظور خرید کالا‌های ایرانی در مجلس خبر داد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از کالا‌های ایرانی تهیه و تدوین شده و بعد از تعطیلات عید نوروز به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.

وی افزود: در این طرح همانطور که گفته شد دستگاه‌های دولتی ملزم شدند تا کالا‌های مورد نیاز خود را از بین تولیدات داخلی خریداری و استفاده کنند و استفاده کالا‌های خارجی در دستگاه‌های دولتی ممنوع باشد و استفاده از کالای خارجی در این دستگاه‌ها در صورت وجود مشابه ایرانی آن جرم تلقی شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این طرح آمده که آموزش و پرورشمکلف شود تا برای سال‌های آینده علاوه بر اینکه در درس‌های پایه‌های مختلف درسی را پیش‌بینی کند تا انگیزه بچه‌ها را برای خرید کالای ایرانی بیشتر کند و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا دانش‌آموزان طی بازدید‌هایی که برایشان در نظر گرفته می‌شود با ظرفیت‌های داخلی کشور آشنا شوند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در این طرح پیش‌بینی شده بحث رسانه‌ها است. به این ترتیب که رسانه‌ها به طور کل و همچنین بیلبرد‌های داخل شهر مجاز به تبلیغ کالا‌های خارجی نیستند و ممنوعیتی برای این نوع تبلیغات برای آن‌ها در نظر گرفته شود و از سویی دیگر هم صدا و سیما و هم دیگر رسانه‌ها و همبیلبرد‌های شهری مکلف به فرهنگ‌سازی نسبت به مصرف کالا‌های ایرانی شوند.

وی در پایان گفت: همچنین در این طرح پیش‌بینی شده که جرائمی که به دنبال این موضوع در نظر گرفته می‌شود و درآمد حاصل از این جرائم برای فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف کالا‌های داخلی هزینه شود.



Source link