مجلس شورای اسلامی، مظهر اعلای حاکمیت مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران است :: خبرگزاری خانه ملت
مجلس شورای اسلامی، مظهر اعلای حاکمیت مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کمال الدین پیرموذن، نماینده ادوار مجلس در یادداشتی نوشت: جایگاه مقتدرانه و قانونی مجلس و حفظ حریم آن در مقام ایفای وظایف قانونگذاری و امر کنترل و نظارت را بایستی همگان پاس بدارند. برای ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان و رفع مشکلات معیشتی مردم وبویژه جلوگیری از بار شدن […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کمال الدین پیرموذن، نماینده ادوار مجلس در یادداشتی نوشت: جایگاه مقتدرانه و قانونی مجلس و حفظ حریم آن در مقام ایفای وظایف قانونگذاری و امر کنترل و نظارت را بایستی همگان پاس بدارند. برای ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان و رفع مشکلات معیشتی مردم وبویژه جلوگیری از بار شدن هزینه های نامناسب بر دوش مردم ،کشور بجد احتیاج به قوانین به روز و شفاف دنیا پسند و توسعه اقتصادی بین المللی و جذب سرمایه گذاری موثر خارجی و داخلی دارد.

نمایندگان ملت، باید خود بکوشند از اصول قانون گذاری صاحب اختیار مجلس صیانت کنند و نظارت را به مثابه یک سیستم و فرآیند همه جانبه و فراگیر در کل نظام جمهوری اسلامی نهادینه و مستقر سازند. با پرهیز از ملاحظه کاری و مصلحت کاری بی مورد و حرکت در جهت حل مشکلات اساسی ملت، بداد ملت برسند.

 

پیرموذن

 

نمایندگان در صندلی هایی تکیه زده اند که روزگاری محل جلوس مدرس ها بود وبا این اعتبار، ترس از تصویب قوانین حافظ منافع ملک و ملت، با رفتار مدرس گونه همخوانی ندارد وهمه فعالیت های پسندیده مجلس را، این گونه کردار، در سطح کشور ودنیا، در عصر شتاب تاریخ، زیر سوال می برد.

ما باید دنیا را ببینیم و اذهان خود را متحول سازیم، بی تردیدنمایندگان مجلس شورای اسلامی با تکمیل فرآیند FATF و تصویب استانداردهای بین المللی نظام بانکی، روند تثبیت واقعی نرخ ارز و از میان رفتن حباب ساختگی در بازار را تداوم بخشیدند و به اقتصاد ایرانی وفرهنگ ایران زمین با تکیه بر پیشینه درخشان آن، بیش از پیش، توجه و اهتمام وشجاعت نشان دادند، چرا که، بنیانگذار فقید نظام اشعار نموده اند: آن چیزی که ملت ها را می سازد، فرهنگ صحیح است.

 

 کمال الدین پیرموذن

 

توفیق مجلس برای جلو گیری از تعطیلی قانون اساسی و برای حاکمیت قانون در قانون گذاری شجاعانه و ازادانه و در نظارت موثر عموم صاحب منصبان کشور، پندار، کردارو گفتار مدرس وار نمایندگان محترم را می طلبید. براستی اگر در کشوری، مبتنی بر مردم سالاری، مجلس با داشتن شان رفیعی نمی توانست نسبت به استیفای حقوق اساسی قانون گذاری خود اقدام نمایند، چگونه می توان انتظار داشت، شهروندان عادی کشور، امید به رعایت حقوق شهروندی داشته باشند؟

مردم انتظار داشتند نمایندگان آنان در مجلس با تصویب قوانین کارساز و چاره ساز موقعیت اقتصادی و بین‌المللی بهتری برای هموطنان و ایران رشید اسلامی فراهم کنند چرا که هم نیاز جدی امروز جامعه ایرانی بود و هم تمدن ایرانی‌ها، درخشانتر از تمام ملل جهان است واز هیچ دولت بیگانه ای نباید بترسدو: مرگا به من که با پر طاووس عالمی یک موی گربه وطنم را عوض کنم.

پایان پیام/

 

[ad_2]

Source link