مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: ارس را به قطب تولید تجهیزات پزشکی تبدیل می‌کنیم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: ارس را به قطب تولید تجهیزات پزشکی تبدیل می‌کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین کلنگ‌زنی واحد تولیدی شرکت آذر دستکش ارس گفت: ارس را به قطب تولید تجهیزات پزشکی تبدیل می‌کنیم. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان تامین نیاز کشور در شرایط تحریم را مهم عنوان کرد و افزود: تولید دستکش‌های پزشکی نیاز کشور بوده و خرسندیم با آغاز به کار […]


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین کلنگ‌زنی واحد تولیدی شرکت آذر دستکش ارس گفت: ارس را به قطب تولید تجهیزات پزشکی تبدیل می‌کنیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان تامین نیاز کشور در شرایط تحریم را مهم عنوان کرد و افزود: تولید دستکش‌های پزشکی نیاز کشور بوده و خرسندیم با آغاز به کار این واحد، تمام نیاز کشور رفع خواهد شد.

نریمان گفت: تحریم‌ها مردم را آزار می‌دهد و ما آماده‌ایم با استفاده از مزیت‌های قانونی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری از تولید تجهیزات پزشکی برای خودکفایی و ارتقاء سطح دانش تولید و جلوگیری از خروج ارز، ارس را به قطب تولید تجهیزات پزشکی تبدیل کنیم.

وی افزود: ارس در نقطه استراتژیک با امکان دسترسی به بازارهای مختلف آسیا و اروپا قرار گرفته و با توجه به قوانین مخصوص و حمایتی مناطق آزاد، این منطقه بهترین مکان برای تولید و صادرات و کسب سود بیشتر با امکان واردات تکنولوژی تولید و ده‌ها مورد دیگر بدون پرداخت عوارض گمرکی و مالیات است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: باتوجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، مناطق آزاد و بخصوص ارس انگیزه سرمایه‌گذاران برای تولید و صادرات را افزایش داده است.

با بهره‌برداری از این شرکت، به ۳۵۰نفر شغل ایجاد شده و با تولید سالانه ۳۰۰ الی ۴۰۰میلیون جفت انواع دستکش‌های مصرف شده در پزشکی و صنایع غذایی، از خروج ۲۰میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود. تولیدات این شرکت دارای استانداردهای بین‌المللی و ملی بوده و نسبت به مشابه خارجی وارد شده به کشور ۴۰ الی ۵۰درصد ارزان است.

شایان ذکر است، در آئین کلنگ‌زنی این واحد تولیدی مدیرعامل و قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی نیز حضور داشتند.

گفتنی است، شرکت آذر دستکش ارس دومین واحد تولیدی مجموعه مدیریتی واحد بعد از شرکت آذرتجهیز طب ارس است. آذر تجهیز طب ارس با سرمایه‌گذاری ۱۱میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۶۴نفر فعالیت خود را با تولید انواع دستکش‌های طبی ازجمله دستکش‌های جراحی، معاینه و نیتریل در تیرماه سال‌۱۳۹۶ و با ظرفیت تولید سالانه ۷۰میلیون جفت دستکش و تولید انواع کیسه‌های انتقال خون و سایر تجهیزات مشابه پزشکی به بهره‌برداری رسیده است.

مجموع تولیدات این دوشرکت با مدیریت واحد، میزان واردات دستکش‌های پزشکی و بهداشتی به کشور را به صفر رسانده و علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، بخش قابل توجهی از تولیدات خود را به عنوان محصول ایرانی به خارج از کشور صادر می‌کنند.

نوشته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: ارس را به قطب تولید تجهیزات پزشکی تبدیل می‌کنیم اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link