مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: قشم پایلوت اجرای طرح «نماد» در استان هرمزگان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: قشم پایلوت اجرای طرح «نماد» در استان هرمزگان

[ad_1] رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از اجرای طرح «نماد» در جزیره قشم به عنوان پایلوتی در استان هرمزگان خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دومین شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم در سال‌۱۳۹۷ اظهار داشت: طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در رابطه با توانمندسازی، […]

[ad_1]

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از اجرای طرح «نماد» در جزیره قشم به عنوان پایلوتی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دومین شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم در سال‌۱۳۹۷ اظهار داشت: طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در رابطه با توانمندسازی، حمایت‌های اجتماعی و روانی و تحکیم خانواده باید از ابتدای هفته آینده و با جدیت در قشم به اجرا گذاشته شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اجرای طرح نماد در قشم را یک فرصت برای ارتقای سطح علمی و تخصصی دانش‌آموزان جزیره دانست و بیان کرد: توجه ساختارمند به سرنوشت کودکان و نوجوانان به منظور تربیت نسلی اجتماعی، خودکنترل و هنجارپذیر از اهداف این طرح است که با تعامل و نقش‌آفرینی همه بخش‌های ذیربط قابل دستیابی می‌باشد.

مومنی از آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم به منظور اجرای فاز دوم طرح بورسیه نخبگان قشم خبر داد و گفت: این سازمان در نظر دارد در دومین مرحله از این  طرح، ۱۰دانش‌آموز قشمی را از مقطع دبیرستان تا پایان تحصیلات کارشناسی مورد حمایت قرار دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، طرح «کاروان مهر» که سال گذشته با موفقیت به اجرا درآمد، امسال نیز ادامه می‌یابد.

وی با اعلام حمایت این سازمان از کارآفرینی، خلاقیت و تولید توسط دانش‌آموزان قشمی افزود: به منظور تقویت روحیه تولید و اشتغال‌زایی در دانش‌آموزان فعال، دو باب مغازه در قشم و درگهان در اختیار مدارس کارآفرین قشم قرار می‌گیرد تا تولیدات این دانش‌آموزان بدون واسطه به فروش برسد.

مومنی بر جهت‌دهی دانش‌آموزان برای ورود به صنایع تولیدی تاکید کرد و ادامه داد: موفقیت‌ها و درخشش دانش‌آموزان جزیره قشم در سال‌های اخیر مدیون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدیران آموزش و پرورش شهرستان قشم و بخش شهاب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به حضور پررنگ ائمه جمعه در حوزه‌های آموزش و پرورش، نظافت شهری و روستایی و بسیاری از حوزه‌های اخلاقی، معرفتی و رفتاری گفت: رشد و توسعه قشم در این حوزه‌ها مرهون نقش‌آفرینی و همراهی پررنگ ائمه جمعه است.

بنا بر این گزارش، طرح نماد، یک برنامه علمی و تخصصی است که محتوای آموزشی آن از سوی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه‌های علامه طباطبایی، علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی تهیه شده است.

این طرح با همکاری ۹نهاد از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، بنیاد برکت، کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور برای دانش‌آموزان در دو مقطع ۶ساله اول و ۶ساله دوم تحصیلی اجرایی می‌شود‌.

این طرح اهدافی مانند اجتماع‌پذیری، ارتقای مهارت‌های زندگی، توانمندی نه گفتن به تعارف‌های اشتباه و پیشگیری از لغزش‌ها را در نظر دارد.

آموزش الفبای اقتصاد مقاومتی در مدارس قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، کودکان و نوجوانان را عوامل موثر در تحقق بخشیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و افزود: آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی در ‌تولید نیروی انسانی کشور، تاثیر مستقیمی بر برقراری امنیت و عدالت در جامعه ایرانی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی با تاکید بر تاثیر آموزش و ‌پرورش بر رشد و توسعه کشور افزود: امروز آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و‌پرورش جدی است و باید با درایت و توجه بیشتر به این حوزه، نسلی شایسته برای آینده میهن پرورش دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با مدیریت جهادی و هم‌افزایی بین مسئولان و مردم می‌توانیم از امکانات و منابع کشور در جهت رفع آسیب‌ها و مشکلات گام برداریم.

مومنی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بین دانش‌آموزان را مهم‌ترین اولویت‌ آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی به عنوان سند رهایی‌بخش کشور در بین دانش‌آموزان می‌توانیم به گسترش این فرهنگ در جامعه نیز امیدوار باشیم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و پرورش می‌تواند خودباوری را در جامعه نهادینه کرده و با تربیت کودکان و نوجوانان براساس نیازهای روز جامعه، فرهنگ مصرف کالای داخلی و اقتصاد مقاومتی را رواج دهد.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم بحران‌های اقتصادی بر دانش‌آموزان عنوان کرد: بیکاری، کاهش درآمد اقتصادی خانواده و عدم وجود امنیت شغلی، بهداشت روانی و امنیت ذهنی دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد و سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری آموزش و پرورش به عنوان نهادهای متولی باید برنامه‌ریزی مناسبی برای حل این معضل طرح‌ریزی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای حمایت از این قشر آسیب‌پذیر تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان نباید دانش‌آموزی در قشم به‌واسطه عدم تمکن مالی ترک تحصیل کند و این حمایت باید با حفظ حرمت افراد همراه باشد.

نوشته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: قشم پایلوت اجرای طرح «نماد» در استان هرمزگان اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link