مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: درخصوص ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد با حضور وزیر اقتصاد‌ تصمیم‌گیری خواهد شد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: درخصوص ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد با حضور وزیر اقتصاد‌ تصمیم‌گیری خواهد شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فردا (جمعه ۱۲بهمن‌ماه) با حضور وزیر اقتصاد در رابطه با ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد تصمیم‌گیری خواهد شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در مورد اینکه بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای ورود گروه کالایی‌۴ به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را ممنوع اعلام کرد و پیش از […]


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فردا (جمعه ۱۲بهمن‌ماه) با حضور وزیر اقتصاد در رابطه با ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در مورد اینکه بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای ورود گروه کالایی‌۴ به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را ممنوع اعلام کرد و پیش از آن نیز گمرک به دلیل عدم استقرار کامل خود در مبادی ورودی مناطق آزاد ترانزیت کالا را متوقف کرده بود، اظهار داشت: دولت محل اجماع همه وزرا بوده و حتما تصمیمی که گرفته‌اند جامعه نگری در آن شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پاسخ به این سوال که گروه کالایی‌۴، کالاهای مصرفی هستند و مزیت مناطق به ورود این کالا است تصریح کرد: فردا فردا (جمعه ۱۲بهمن‌ماه) با حضور وزیر اقتصاد، برخی معاونین وزارت اقتصاد و مدیران عامل مناطق آزاد سراسر کشور در منطقه آزاد ‌چابهار جلسه‌ای به همین منظور برگزار خواهد شد و دبیرخانه موضع رسمی را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه روی همین موضوعات و تبعات آن بحث و بررسی چند ساعت صورت خواهد گرفت، گفت: مسائل نیاز به بررسی همه‌جانبه دارد. در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم و مباحثی مانند قاچاق، مدیریت ارز و شرایط کشور مطرح است. خواسته ما این بوده که همه‌جانبه‌گری صورت بگیرد. دولت آنچه مصوب می‌کند قائل به این هستیم که در آن همه جوانب دیده شده اما نقطه نظراتی داریم که با حضور وزیر مطرح می‌کنیم.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که شنیدیم وزیر اقتصاد قرار بود پیشنهادی را از سوی مناطق آزاد برای حل مشکلات این مناطق به هیات وزیران پیشنهاد دهد تا مصوبه‌ای بگیرد، تصریح کرد: به پایان سال نزدیک می‌شویم و مسئله گردشگری در مناطق مطرح است. مسائل جمع‌بندی شده و در رابطه با هر منطقه تجزیه و تحلیل صورت گرفته و آثار این تصمیمات و برنامه‌هایی که داریم مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: همه این مباحث در جلسه فردا بررسی و امیدواریم تصمیمی که گرفته می‌شود حاصل آن رونق گردشگری در مناطق باشد و همچنین منافع کشور، مدیریت ارزی و قاچاق لحاظ شود.

وی در مورد اینکه آیا پیشنهاد خاصی نیز مطرح است، گفت با این رویکرد جلسه آینده گذاشته شده است. گروه چهارم کالایی برای مناطق آزاد مشمول تخصیص ارز نیست و ارز از بازار دریافت می‌کند، اما به هرحال ارز آزاد باید از منبع ارزی کشور تامین شود و تاثیر آن را خواهد گذاشت.

نوشته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: درخصوص ورود کالاهای مصرفی به مناطق آزاد با حضور وزیر اقتصاد‌ تصمیم‌گیری خواهد شد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link