مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد: ترمینال-گالری سلام تا پایان سال افتتاح می‌شود
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد: ترمینال-گالری سلام تا پایان سال افتتاح می‌شود

[ad_1] مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام با ظرفیت پذیرش ۵میلیون مسافر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی رستمی‌ در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته وزارت راه و شهرسازی‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف از ایجاد شهر […]

[ad_1]

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام با ظرفیت پذیرش ۵میلیون مسافر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی رستمی‌ در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته وزارت راه و شهرسازی‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف از ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء خدمات حوزه هوایی بوده است، افزود: شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) شامل ۳بخش ازجمله منطقه آزاد، منطقه ویژه و فرودگاه امام است که نقش موثری‌ در جهت توسعه هوایی دارد.

رستمی با بیان اینکه تغییرات اساسی در اساسنامه‌ شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ایجاد کرده‌ایم، گفت: امروز شاهد آن هستیم که شرکت منطقه آزاد در حال تدوین اساسنامه‌ است و هدف آن تبدیل شدن به هاب اول بار و هاب دوم مسافری است.

وی با بیان اینکه با مشارکت شرکت‌های خارجی طرح جامع خود را آغاز کرده‌ایم، افزود: در آینده نزدیک تمامی بسترهای‌ توسعه را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در فاز اول یک برنامه ۵ساله را آغاز کرده‌ایم و در طول ۱۰سال آینده فاز بعدی را آغاز خواهیم کرد.

رستمی افزود: برنامه اول ۵ساله به اتمام رسیده و در آستانه تایید نهایی شدن است و هفته آینده برنامه توسعه بعدی را آغاز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: سعی داریم شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سهم خود را از بازارهای بین‌المللی به دست آورد و برای رسیدن به این هدف گام‌های بسیار بلندی را خواهیم برداشت.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره آخرین وضعیت ترمینال‌ سلام گفت: این تنها ترمینال فرودگاهی امام خمینی(ره) نیست، بلکه در کنار فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان یک اپرون جدید و مدرن شناخته می‌شود.

رستمی تاکید کرد: ترمینال سلام، یک ترمینال کاملا هوشمند است که کلیه خدمات را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۵میلیون نفر ظرفیت این ترمینال است افزود: در این ترمینال به تمامی مسافران خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال ساخت این ترمینال‌ به اتمام برسد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تاکید کرد: با افتتاح این ترمینال ظرفیت فرودگاهی آن ۵۰درصد افزایش می‌یابد.

رستمی در پاسخ به این سوال باشگاه مبنی بر آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات تاکسیرانان‌ فرودگاه گفت: اتفاقات خوبی جهت ساماندهی تاکسی‌های فرودگاهی صورت گرفته و تمامی مراحل پذیرش این تاکسی‌ها به صورت الکترونیکی شده است.

وی بیان کرد: خدمات مطلوبی به صورت سامانه‌ای و سیستمی کردن به تاکسیرانان‌ ارائه می‌شود به طوری که چند ساعت پیش از دریافت مسافر به تاکسی پیامک داده می‌شود تا در محل مشخص حاضر شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: امروزه یک خلا در بازه زمانی ۱۲ شب تا ۵صبح در فرودگاه مهرآباد‌ وجود دارد به همین منظور سعی کرده‌ایم این خلأ‌ با انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره) پر شود.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورت منطقه‌ای مسافرانی که قصد پروازهای خارجی دارند جمع‌آوری می‌شوند و پرواز آنها از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: برخی از پروازهای خارجی به دلیل تحریم‌ها پرواز انجام نمی‌دهند و از سوی دیگر به دلیل نوسانات ارزی و افزایش عوارض خروج از کشور شاهد کاهش ۱۵درصدی پروازها‌ از ابتدای سال بوده‌ایم.

نوشته مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد: ترمینال-گالری سلام تا پایان سال افتتاح می‌شود اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link