مدیرعامل و موسس واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم: منطقه آزاد قشم، حامی تولیدات دانش‌بنیان
مدیرعامل و موسس واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم: منطقه آزاد قشم، حامی تولیدات دانش‌بنیان

[ad_1] واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم دزدگیری هوشمند با نام تجاری دورانو‌(DORANO) طراحی، تولید و روانه بازار کرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، این دزدگیر ساخته میثم رکن‌الدینی از مخترعان قشمی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان است که پیش از این ۱۵۵اختراع در حوزه‌های مختلف داشته و ۴۵اختراع به ثبت رسیده نیز در کارنامه […]

[ad_1]

واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم دزدگیری هوشمند با نام تجاری دورانو‌(DORANO) طراحی، تولید و روانه بازار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این دزدگیر ساخته میثم رکن‌الدینی از مخترعان قشمی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان است که پیش از این ۱۵۵اختراع در حوزه‌های مختلف داشته و ۴۵اختراع به ثبت رسیده نیز در کارنامه دارد.

وی که مدیرعامل و موسس واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم و دانش‌آموخته کارشناسی الکترونیک با گرایش‌ICT  است، در مورد این محصول گفت: با نصب این دزدگیر هوشمند، مالک از طریق نرم‌افزاری که روی تلفن همراه نصب شده، می‌تواند خودروی خود را مدیریت کند.

وی در ارتباط با انگیزه خود در مورد طراحی و ساخت این محصول و مزایای این محصول نسبت به مدل‌های دیگر دزدگیر‌های خودرو گفت: تکنولوژی امنیتی ضعیف خودروها، آغازگر ایده‌ای برای طراحی سیستمی همتراز با سیستم‌های امنیتی دنیا بود.

این مخترع جوان که متولد‌۱۳۷۳ شهر زیارت‌علی از توابع رودان است، ادامه داد: دزدگیرها در پیشرفته‌ترین حالت دارای آژیرهایی با سر و صدای زیاد هستند، سیستم طراحی شده توسط این واحد فناور علاوه بر داشتن آژیر، در حالت بی‌صدا نیز فعال بوده و قابلیت تماس با تلفن همراه مالک خودرو و اعلام شرایط خطر را دارد.

مدیرعامل واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم که در توضیح بیشتر عنوان کرد: این دستگاه شامل یک سیستم دزدگیر قابل نصب روی خودرو، یک ریموت ساده برای کنترل ماشین بدون استفاده از تلفن همراه و یک نرم‌افزار کاربردی پیشرفته قابل نصب روی تلفن صاحب خودرو است که محیط کاری بسیار ساده‌ای نیز دارد.

رکن‌الدینی با اشاره به قابلیت این نرم‌افزار برای کنترل هم‌زمان دو ماشین ادامه داد: با انتخاب نام و برند برای هر کدام از خودروها می‌توان از این قابلیت استفاده کرد؛ همچنین امکاناتی از قبیل روشن و خاموش کردن خودرو بدون محدودیت فاصله‌ای، پردازش صوتی تشخیص صدای مالک، مکان‌یابی خودرو و… آپشن‌های دیگر تعبیه شده در این نرم‌افزار برای مدیریت بهتر است.

وی که تحصیل کرده رشته کارشناسی برنامه‌نویسی کامپیوتر نیز می‌باشد،  اظهار کرد: دزدگیر هوشمندی که ما طراحی کردیم، یک بار روی خودرو نصب شده و سپس با به‌روزرسانی نرم‌افزار، مرتبا ارتقا یافته و از امکانات جدیدتری بهره‌مند خواهد شد.

این مخترع عضو بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: قیمت تمام‌شده این محصول بسیار کمتر از سیستم‌های مشابه خارجی است و علاوه بر آن، از امکاناتی منحصربه‌فرد برخوردار است که در نمونه‌های مشابه وجود ندارد، همچنین یک سال وارنتی (تعویض بی‌قید و شرط محصول) و خدمات پشتیبانی به مدت دو سال از دیگر مزایای این دستگاه می‌باشد.

رکن‌الدینی با اشاره به نام این دزدگیر هوشمند گفت: نام این دستگاه را با الگوبرداری از نام یکی از یوزپلنگان ایرانی با نام دورانو که نگهبان یک منطقه حفاظت شده بود، انتخاب کردیم تا هم دین خود ‌را به محیط زیست ادا کرده باشیم و هم بر قابلیت حفاظتی این دستگاه تاکید کنیم.

به گفته مدیرعامل واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم، این دزدگیر قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سبک و سنگین را دارد و در حال حاضر با قیمت ۷۰۰هزار ریال برای خودروهای سبک، یکی از ارزان‌ترین و ایمن‌ترین دزدگیرهای خودرو ارائه شده در بازار است.

لزوم توجه و حمایت بیشتر از تولیدات داخلی

رکن‌الدینی با تاکید بر امکانات منطقه آزاد قشم برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی گفت: هزینه واردات مواد اولیه مانند قطعات‌IC در مناطق آزاد تا ۳۰درصد پایین‌تر از سرزمین اصلی است و معافیت‌های مالیاتی نیز بخش دیگری از تسهیلات کار در این مناطق است.

به گفته وی، حمایت‌های مرکز رشد قشم برای ورود به عرصه تجاری‌سازی، پژوهش و تبدیل شدن به یک شرکت دانش‌بنیان از دیگر امتیازات منطقه آزاد قشم برای حضور پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدات دانش‌بنیان در این جزیره می‌باشد.

این مخترع سختکوش ادامه داد: واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم در سال‌۱۳۹۳ به عضویت مرکز رشد قشم درآمد و در سال‌۱۳۹۴ موفق شد نخستین دزدگیر را ساخته و روانه بازار کند و هم‌اکنون با حمایت و مشاره مرکز رشد قشم در حال گذراندن مراحل تبدیل شدن به یک شرکت دانش‌بنیان است.

به گفته مدیرعامل واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم کارگاه ساخت دزدگیر هوشمند دورانو واقع در روستای رمکان، با ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه اولیه راه‌اندازی شده و برای  ۱۲نیروی کار به صورت  مستقیم و ۵۰نیروی کار غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

رکن‌الدینی افزود: تاکنون تعداد زیادی از این دستگاه در سطح کشور و جزیره به فروش رسیده است، اما مشکلات گمرکی صادرات کالا به سرزمین اصلی، بازاریابی و چرخه فروش این واحد را با مشکلاتی مواجه کرده که امید است در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، سال تولید ملی، حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، تولید کالایی برگرفته از دانش و فن ایرانی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

نوشته مدیرعامل و موسس واحد فناور هرمز الکترونیک پدیده قشم: منطقه آزاد قشم، حامی تولیدات دانش‌بنیان اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link