مرتضی بانک مشاور رییس جمهور در مراسم اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو اظهار داشت:
مرتضی بانک مشاور رییس جمهور در مراسم اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو اظهار داشت:

[ad_1] زمین میراثی از گذشته به امروز و میراث ما برای آینده است دکتربانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور در مراسم اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو اظهار داشت، ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که به شبکه‌ی جهانی پارک‌های […]

[ad_1]

زمین میراثی از گذشته به امروز و میراث ما برای آینده است

دکتربانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور در مراسم اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو اظهار داشت، ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که به شبکه‌ی جهانی پارک‌های یونسکو پیوست.

به گزارش مناطق آزاد، دکتر مرتضی بانک در اولین نشست بین‌المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک‌های جهانی یونسکو ضمن خیرمقدم به مهمانان خارجی و همه‌ی مدعوین گفت، زمین میراثی از گذشته است و امروز میراثی ست که از ما برای آیندگان به‌جا می‌ماند.

وی افزود، ژئوپارک ارتباط تاریخی و فرهنگی جوامع است و از این لحاظ بسیار اهمیت دارد.

مشاور رئیس‌جمهور گفت، ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که به شبکه‌ی جهانی پارک‌های یونسکو پیوست.

بانک عنوان کرد: منطقه‌ی آزاد قشم با توسعه مفاهیم پایداری و گرامیداشت زمین و طبیعت توانست ژئوپارک قشم را به ثبت جانی برساند.

دبیر عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد، محدودیت‌هایی که در بخش‌های دیگر کشور ممکن است وجود داشته باشد در مناطق آزاد وجود ندارد و مناطق آزاد در کنار نقش پررنگشان در جوامع محلی می‌توانند در توسعه این مناطق نقش ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود امیدواریم در سال ۹۷ و ادامه‌ی آن بتوانیم ژئوپارک ملی جلفای ارس را در منطقه‌ی آزاد ارس به عضویت جهانی یونسکو درآوریم.

مشاور رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کرد در صیانت از ژئوپارک قشم تمام تلاش خود را مبذول و در توانمندسازی مدیریت منطقه‌ای کوشا باشد. همچنین همکاری با سازمان جهانی یونسکو را در دستور کار قرار داده و الگوی مناسبی برای توسعه سایر ژئوپارک ها در منطقه باشیم.

وی همچنین اعلام داشت: آماده‌ی همکاری با کشورهای آسیایی برای انتقال الگوی توسعه و نیز آماده ی همکاری با کشورهای عضو سازمان جهانی یونسکو و  همکاری جهانی برای ژئوپلیسم و گردشگری جهانی هستیم.

نوشته مرتضی بانک مشاور رییس جمهور در مراسم اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو اظهار داشت: اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link