مسائل اقتصادی در نوسانات ارزی تأثیر ندارد
مسائل اقتصادی در نوسانات ارزی تأثیر ندارد

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات نشست غیرعلنی امروز پارلمان که به بررسی وضعیت نرخ ارز اختصاص داشت، گفت: در این جلسه که آقای سیف رئیس‌کل بانک مرکزی به همراه وزیر اقتصاد و آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشت، عوامل ایجاد نوسانات موجود در […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات نشست غیرعلنی امروز پارلمان که به بررسی وضعیت نرخ ارز اختصاص داشت، گفت: در این جلسه که آقای سیف رئیس‌کل بانک مرکزی به همراه وزیر اقتصاد و آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشت، عوامل ایجاد نوسانات موجود در بازار ارز بررسی شد.

وی افزود: آقای سیف در این جلسه، عوامل خارجی را در نوسانات بازار ارز مؤثر دانست و تاکید کرد کشور‌های خارجی عملا انتقال اسکناس به ایران را از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که با محدودیت‌هایی مواجه شد، دشمنی کشور‌های حاشیه خلیج فارس این عوامل را پدید آورد و بیشتر عامل روانی و سیاست‌گذاری است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ادامه داد: آقای سیف همچنین در این جلسه عوامل غیر اقتصادی را تأثیرگذار در شرایط موجود بازار ارز عنوان کرد. البته در این جلسه، پیشنهاد مشخصی از سوی نمایندگان در حوزه ارز و ساماندهی وضعیت بازار مطرح نشد.

امینی‌فرد اضافه کرد: رئیس کل بانک‌مرکزی در این جلسه عنوان کرد که سیاست‌های کنترل نرخ ارز را در دستور کار قرار داده‌ایم و سیاست تزریق ارز نیز که از قبل اجرا می‌شد به صورت مصنوعی در کنترل قیمت ارز تأثیرگذار بوده که آن را هم از سوی بانک مرکزی ادامه می‌دهیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آقای سیف در نشست غیرعلنی مجلس عنوان کرد که هیچ پیش‌بینی با شرایط موجود برای کنترل بازار ارز وجود ندارد و این سیاست‌ها را دنبال می‌کنیم. ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای متقاضیان واقعی تأمین می‌شود و محدودیت قابل توجهی هم در این زمینه نداریم.

[ad_2]

Source link