مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور: محور توسعه خداآفرین مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور: محور توسعه خداآفرین مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه آزاد ارس به مناسبت هفته دولت در خداآفرین گفت: محور توسعه محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در این آیین با اشاره به اینکه […]


مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه آزاد ارس به مناسبت هفته دولت در خداآفرین گفت: محور توسعه محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در این آیین با اشاره به اینکه کشاورزی ظرفیت بی‌نظیر خداآفرین است، گفت: توسعه براساس امکانات محلی و ظرفیت‌های موجود، بهترین روش توسعه است و نمی‌توان خارج از ظرفیت‌های منطقه در این زمینه تلاش کرد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌تواند منطقه خداآفرین را متحول کند.

بانک با اشاره به فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه خداآفرین در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد ارس تا به حال مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان برای آماده‌سازی این اراضی هزینه کرده است که رقم بسیار بالایی است و اشتغال‌زایی که از این طریق ایجاد خواهد شد با پروژه‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

وی افزود: این انتظار زیادی نیست که بخش مستقلی به نام واحد توسعه کشاورزی خداآفرین تشکیل شده و با تعریف ساز و کارها، این ظرفیت شهرستان را به سرعت عملیاتی کنیم. بدون شک این کار نیاز به همدلی و همکاری مسئولین، مردم و سرمایه‌گذاران دارد.

مشاور رئیس‌جمهور، گردشگری را نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم خداآفرین دانست و گفت: در کنار کشاورزی باید زیرساخت‌های گردشگری نیز در خداآفرین ایجاد شود و اینطور نیست که فقط بخواهیم در یک شاخه فعالیت کرده و سایر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف را نادیده بگیریم.

بانک تاکید کرد: رشد و توسعه منطقه حق طبیعی مردم خداآفرین است و امیدواریم با تلاش‌های سازمان منطقه آزاد ارس و همکاری مردم و سرمایه‌گذاران بتوانیم سرعت بیشتری به رشد توسعه‌ای خداآفرین ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در زمینه شهرک صنعتی خداآفرین نیز تلاش می‌شود تا ۲سال آینده برق این شهرک به طور کامل تامین شده و سرمایه‌گذاران بتوانند بدون مشکل زیرساختی با خیال راحت به احداث واحدهای تولیدی بپردازند.

بانک در پایان عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذاران به دیده خدمتگذار نگاه کرد و  با اصلاح فرهنگ می‌توان سرمایه‌گذاری قانونمند را به عنوان یک ارزش در بین مردم نهادینه کرد.

به مناسبت هفته دولت، ۸پروژه عمرانی و یک پروژه کشاورزی در بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس افتتاح و ۳طرح عمرانی و ۲طرح کشاورزی نیز کلنگ‌زنی شد. این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۷۱۲میلیارد ریال به انجام رسیده و یا کلنگ‌زنی شده است که در مجموع اشتغال‌زایی ۱۷۵نفری را به دنبال دارد.

گفتنی است، در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه های بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس علاوه بر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان خداآفرین حضور داشتند.

نوشته مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور: محور توسعه خداآفرین مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link