مشخصات نارنجک‌انداز ساخت ایران +عکس
مشخصات نارنجک‌انداز ساخت ایران +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، نارنجک‌انداز کاوه که برای نخستین بار در جریان رزمایش محرم نیروی زمینی ارتش در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۴ رونمایی شد، توسط صنایع شهید کاوه وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. این اسلحه نارنجک‌انداز ۳۰ میلی‌متری، با برد هزار و ۸۰۰ متر دارای قابلیت انهدام تجمعات دشمن و […]


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، نارنجک‌انداز کاوه که برای نخستین بار در جریان رزمایش محرم نیروی زمینی ارتش در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۴ رونمایی شد، توسط صنایع شهید کاوه وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

این اسلحه نارنجک‌انداز ۳۰ میلی‌متری، با برد هزار و ۸۰۰ متر دارای قابلیت انهدام تجمعات دشمن و انهدام نفربر‌های زرهی با حجم آتش بالاست.

دوربین نصب شده بر روی این سلاح قابلیت تنظیم ۴۵ درجه در اطراف و ۷۵ درجه در ارتفاع را دارد.

این سلاح، قابلیت نواخت ۳۵۰ تا ۴۰۰ گلوله در دقیقه را دارد و با بهره‌گیری از نارنجک‌های شدید‌الانفجار قابلیت انهدام اهداف مختلف را داشته و در دفاع زمینی می‌تواند از نیرو‌های واکنش سریع پشتیبانی کند.

 

03

نارنجک انداز کاوه که به خشاب حلزونی مجهز است، قابلیت نصب بر روی خودرو، قایق وبالگرد را داراست.

وزن این سلاح  بدون پایه ۱۸ کیلوگرم و با احتساب پایه ۳۰ کیلوگرم است.

نارنجک‌انداز کاوه دست توانمند نیرو‌های رزمی در نبرد با دشمن زمینی است و می‌تواند ضمن پشتیبانی از نیرو‌های زمینی در عملیات‌ها و اقدامات واکنش سریع نفربر‌های زرهی دشمن را هدف قرار دهد.



Source link