مشکلات جامعه ربطی به اصل انقلاب ندارد| مشکلات بخاطر انتخاب و رای مردم است!
مشکلات جامعه ربطی به اصل انقلاب ندارد| مشکلات بخاطر انتخاب و رای مردم است!

باید از درس های چهل سال گذشته برای استمرار انقلاب بهره گرفت معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه بهبود شرایط اقتصادی با برجام یک تصور واهی است، گفت: تغییر سیاست خارجی هیچ اقتصادی را شکوفا نکرده است. آفتاب‌‌نیوز : سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش پرچمداران بصیرت […]


باید از درس های چهل سال گذشته برای استمرار انقلاب بهره گرفت

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه بهبود شرایط اقتصادی با برجام یک تصور واهی است، گفت: تغییر سیاست خارجی هیچ اقتصادی را شکوفا نکرده است.

آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش پرچمداران بصیرت که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز آزادی، وحدت، همدلی، عزت، کرامت و شرافت ما چهل ساله شده است.

وی با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب به اندازه خود پیروزی انقلاب اهمیت دارد، افزود: امام (ره) بارها می فرمودند که حفظ یک پیروزی به مراتب سخت تر از خود پیروزی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: اغلب انقلاب ها بعد از گذشت مدتی شکست خوردند و آنهایی هم که پیروز شدند خیلی زود از مسیر خارج شدند و نتوانستند دوام بیاورند.

سردار نقدی تصریح کرد: قله تمام انقلاب های بشری بعثت پیامبر اکرم (ص) است که میلیونها سال نوری با سایر انقلابهای بشری فاصله دارد و معمار آن خداوند است و می بینید که خیلی زود به تحریف کشیده می شود و به جایی می رسد که دشمنان پیامبر پادشاهی می کنند و به اسم خلافت پیامبر مسلمانان و فرزندان پیامبر را می کشند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب فرانسه در ۱۰ سالگی رهبر آن چه خونریزی هایی را به پا کرد، افزود: انقلاب مشروطه وقتی که پیروز شد در مدت زمان کمی از سفارت انگلستان سر درآورد و پادشاهانی که بعد از مشروطیت روی کار آمدند به مراتب خشن تر از گذشته بودند.

سردار نقدی با بیان اینکه انقلاب ها بسیار زود منحرف شدند و شما انقلاب خود را به چهل سالگی رساندید، گفت: دست کسانی که از انقلاب حمایت کردند و کسانی که از روی صداقت نقد کردند و کمک کردند تا انقلاب رشد کند را باید بوسید.

وی عنوان کرد: حفظ انقلاب سخت‌تر از خود انقلاب است، پس باید چهل سالگی انقلاب را جشن گرفت و از این درس های چهل سال گذشته برای استمرار این انقلاب بهره گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: چهل ساله شدن به این معنی است ملت ایران این ظرفیت را دارد که انقلاب را به نهایت برساند و پرچم را به دست منجی عالم بشریت بدهد.

سردار نقدی با بیان اینکه باید از عظمت این انقلاب یاد کنیم چرا که به چند هزار سال استبداد و دیکتاتوری پایان داد، ادامه داد: ملت ایران همواره در برابر ظلم شاهان در حال قیام بوده است و همیشه سرکوب شده و انقلاب اسلامی برای اولین بار این سد را شکست و به استبداد چند هزارساله پایان داد.

وی عنوان کرد: رضاخان زمانی که از کشور خارج شد ۷ میلیارد تومان آن روز در حسابش بود که به پول امروز ۲۰۰ میلیارد دلار می‌شود چون پول نفت کشور را به حساب شخصی خودش می‌ریخت.

سردار نقدی بیان اینکه در ۲۰۰ سال اخیر به استبداد و وابستگی و دخالت بیگانه کشور بسیار افزوده شد و در دوران پهلوی اوج گرفت و در واقع شاه هیچ‌کاره بود و بیگانگان کشور را اداره می کردند، تصریح کرد: فرح پهلوی در کتاب خاطراتش می نویسد وقتی من ملکه شدم تصور می کردم شاه تصمیم گیرنده کشور است، اما بعدها متوجه شدم او هیچ کاره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه تمام نخست وزیرهای شاه را انگلیس و آمریکا نصب کردند، بیان داشت: در کتاب خاطرات علم آمده که شاه یک میلیون دلار می پرداخت که یک شب با ملکه زیبایی انگلیس باشد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۷۰ درصد از مردم ایران در روستا ها زندگی می کردند، عنوان کرد: بیماری های واگیر دار جمعیت زیادی از مردم را می کشت و بهداشتی وجود نداشت؛ نیمی از پزشکانی که در کشور طبابت می کردند از بنگلادش و هند بودند.

سردار نقدی با اشاره به وجود حلبی آبادها در پایتخت کشور عنوان داشت: بیشتر مردم ایران بی‌سواد بودند در حالی که ۶ میلیون بشکه نفت از ایران خارج می‌کردند، اما امروزه ما با ۱.۵ میلیون بشکه نفت کشوری با سه برابر جمعیت آن زمان را اداره می کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاه کشور یک میلیارد دلار پول بیت المال را به انورالسادات هدیه می‌کرد تا با اسرائیل صلح کند، ادامه داد: مادر شاه در خاطراتش می نویسد شاه پیش من آمد و گله کرد که من شاه این مملکتم و ارتش من را به ویتنام بردند برای جنگ و من خبر ندارم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران افزود: امام (ره) در همان سال ها بیانیه دادند که به ما خبر موثق رسده در همدان مردم به خاطر نداشتن خاک زغال ۲۰۰۰ نفر از مردم از سرما یخ زدند و کشوری که رتبه اول در معادن نفت و گاز جهان را دارد.

وی بیان داشت: دشمن درصدد راه اندازی جنگ روانی است مثلا در مواردی که مصرف سوخت در ایران بالاتر از میانگین دنیا است به جای اقرار به در رفاه بودن مردم گفته می شود که مردم ایران در مصرف سوخت اسراف می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: راهی که انتخاب کرده ایم درست است و در این میان باید از تجربه های تلخ گذشته درس گرفته شود.

وی تصریح کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم مشکل اقتصادی است و این ساده ترین مشکل است زیرا کشور ما قبلا با مشکل شاه مواجه بود که اسلحه، رسانه، حزب رستاخیز و اقتصاد کشور را در دست داشت با این حال مردم با دست خالی مقابل او ایستادند و شاه را شکست دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ۱۸۰ کشور دنیا از شاه حمایت می کرد، اما ملت ایران با دست خالی پیروز شد و انقلاب به پیروزی رسید، گفت: کشورهای آمریکا، انگلیس، روس، چین، شوروی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاخه های جاسوسی خود را در ایران راه انداختند و در نهایت منجر به کشته شدن ۱۰۰۰ نفر توسط منافقین و تروریست ها شدند.

وی بیان کرد: در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی وزارت اطلاعات نداشتیم تنها واحد اطلاعات در سپاه راه اندازی شده بود که همه دانشجو بودند با این حال توانستیم افرادی که سه برابر عمر ما کار جاسوسی و زندگی تررویستی داشتند را شکست دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران افزود: در جنگ هم همین گونه بود صدام با ۳۰۰ هواپیمای جنگی وارد جنگ شد و آخر هم ۶۰۰ فروند هواپیمای جنگی مدرن داشت، در ابتدا ۲۹۰۰ تانک و آخر جنگ ۵۵۰۰ تانک داشت، اما کشور ما در طول جنگ تحمیلی تنها با سلاح های غنیمت گرفته شده از ارتش شاه و صدام جنگ را اداره کرد.

وی با بیان اینکه ناوهای آمریکایی به خلیج فارس آمدند و مانع از صادرات نفت ایران شدند بیان کرد: آمریکایی ها ۲۵۰۰ بمب به خارک زدند، ۱۲۰ فروند ناو جنگی نیز به صف کردند تا جلوی صادرات نفت کشور را بگیرند رزمندگان ما با قایق ماهیگیری به جنگ ناوهایی که ۵۰۰۰ نظامی داشتند رفتند و آنان را شکست دادند.

سردار نقدی با بیان اینکه خزانه داری ایران در آن سالها شش میلیارد دلار پول داشت اما میزان خسارت وارده ۶۰۰ میلیارد دلار بود، گفت: بعد جنگ کشورهای دیگر باید برای بازسازی پول جمع آوری می کردند و متخصص می فرستند اما کارشکنی کردند و تحریم ها را جدی کردند در حالی که تمام پالایشتگاه و صنایع بمباران و از بین رفته بودند.

وی افزود: امروزه به دیگر کشورها برق صادر می کنیم، اگرچه در گذشته ۹۰ درصد غذای ما وارداتی بود اما امروزه ۱۰ میلیارد دلار غذا صادر می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: اینک مشکل کشور مشکل اقتصادی است در حالی که تمام مولفه های یک اقتصاد مولد درجه یک شامل انرژی، منابع، معادن، نیروی انسانی، علم و ثروت را در دست داریم

وی اظهار داشت: باید برای جذب سرمایه گذرای خارجی سازش کنیم در حالی که ۱۷۰۰ تریلیون نقدینگی در دست مردم در گردش است و این خود از معضلات اقتصاد است که این حجم نقدینگی به هر بخش حمله می کند سبب افزایش قیمت آن می شود با اینکه باید به سمت تولید هدایت شود.

به گفته سردار نقدی، ۵۰ هزار پراید در شش ماه پیش در ۴ دقیقه به فروش رسید در زمان آقای احمدنژاد هم وقتی سکه به قیمت دولتی فروخته شد در ۴۰ روز ۱۰ میلیون قطعه سکه به فروش رفت که اینک اگر نرخ دولتی شود ۲۰ میلیون قطعه نیز فروخته می شود بنابراین نقدینگی و سایر مولفه های مورد نیاز یک اقتصاد مولد را در کشور داریم.

وی خواستار تغییر رویکرد شد و گفت: باید نگاهمان را از بیگانگان قطع کنیم و با تعلق به خدا، اعتماد به نفس داشته و نیروها را باور کنیم و نیز نباید به دنبال امتیاز دادن به غربی ها از طریق برجام، FATF و… باشیم زیرا بهبود شرایط اقتصادی با این امتیازها یک تصور واهی و توهم است و هیچ چیز عوض نخواهد شد.

​معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه در هیچ جا نوشته نشده که با تغییر سیاست خارجی، اقتصاد کشوری شکوفا می‌شود، افزود: تمام کشورهایی که اقتصاد آن شکوفا شده با ظرفیت خود آشنا شدند و تلاش کردند بنابراین دلبستن به برجام و FATF و اثرگذاری آن در بهبود وضعیت اقتصادی سراب و دروغ است.

وی ادامه داد: این انقلاب برای کشور ایران استقلال، آزاری و مردم سالاری به ارمغان آورد به گونه ای که امروز آزادترین کشور دنیا هستیم و مردم حق انتقاد دارند و از چیزی هراس ندارند و به هیچ وجه تهدید نمی شوند.

سردار نقدی عنوان کرد: قبل از انقلاب به خاطر انتقاد کلامی افراد را دستگیر و شکنجه می دادند از جمله آن افراد می توان به شهید آیت الله صدیقی که زیر شکنجه ساواک به شهادت رسید و حتی خانم دباغ اشاره کرد که فقط به خاطر انتقادهای کلامی چه شکنجه هایی را تحمل کردند.

وی گفت: کشور ما چند هزار سال در خفقان بود و انقلاب روحانیت به این خفقان پایان داد و آزادی را به مردم هدیه کرد.

​معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر در جامعه امروز مشکلات معیشتی وجود دارد و یا اشتباهاتی از مدیران ما سر میزند باید بگویم همین مدیران را با واسطه یا بی واسطه خود ما انتخاب کردیم.

وی یادآور شد: اگر جایی کسی بخواهد استقلال را بر باد بدهد یا آزادی و مردم سالاری را مخدوش کند حتما ولایت در مقابل ما می ایستد حتی اگر تنها باشد.

سردار نقدی با بیان اینکه امروز انقلاب سربلند است که طی این چهل سال پیشرفتهای چشمگیری در همه عرصه ها داشته است، گفت: رهبر انقلاب صددرصد مواضع و آرمانهای امام انقلاب را قبول دارد و در جهت پیشرفت ها حرکت می کند.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب برای رای مردم کشور احترام قائل است و حتی در جایی که رای ایشان با مردم مغایرت داشته رای مردم را پذیرفته است که این در دنیا بی نظیر است.

​معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: تجربه عملی و عینی داریم و به یقین می توانیم ثابت کنیم که کسی که ۱۰ سال رئیس جمهور بوده و ۳۰ سال رهبر یک کشور بوده حتی به اندازه بال مگسی از بیت المال را تصرف نکرده است و این چنین شخصی در راس امور این کشور قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: رهبر انقلاب بارها اعلام کردند که به مذاکرات خوش بین نیستم و آمریکا بدعهد است اما نمایندگان و دولتی را انتخاب کردیم که اعتقاد داشتند مذاکرات از اکسیژن واجب تر است.

سردار نقدی اذعان داشت: بدانید انقلاب ما در هر شاخه ای استقلال، جریان اسلامیت و گرایش ملی را تقویت کرده و برای ما مواهبی داشته است که در همه عرصه ها به پیشرفت برسیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق،گاز و جاده برخودار هستند، اظهار داشت: قبل از انقلاب فقط ۴۰ درصد از افراد خاص با سواد بودند اما امروز می بینیم همه مدرسه می روند و از نعمت سواد برخوردار هستند.

سردار نقدی گفت: کشوری که اکثر آنها بیسواد بودند امروز ماهواره هوا می کنند و کشوری که بویی از تکنولوژی نبرده بود امروز انرژی هسته ای دارند و کارخانه های فعال فولاد، سیمان، خودرو و … دارد که با بازارهای جهانی رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران در همه عرصه های مادی و معنوی سرآمد است، گفت: زمانی سهمیه حج نداشتیم و از این فریضه الهی محروم بودیم اما امروز می بینیم که ۲ میلیون نفر منتظر این سفر معنوی هستند.

​معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران به پیاده روی عظیم اربعین هم اشاره ای داشت و بیان کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از جوانان ما در این امر شرکت می کنند و با این راهپیمایی عظیم جهان را مات و مبهوت کرده اند.

وی اظهار داشت: در زمان پهلوی قدرت دفاعی ما شکافی غیر قابل وصف داشت به گونه ای که هیچ وسیله دفاعی نداشتیم اما امروز در امر دفاعی به جایی رسیدیم که حتی شیطان بزرگ آمریکا ادعا دارد که قدرت هفتم جهان هستیم.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب به لحاظ علمی رتبه ۵۳ جهان را داشتیم اما امروز رتبه ۱۶ را دارا هستیم همچنین در بهداشت ۷۹ کشور را پشت سر گذاشتیم.

وی از افزایش سرانه تحصیلی سخن گفت و افزود: افزایش سرانه تحصیلی ما در جهان به حدی رسیده که رتبه ۵ جهان را به خود اختصاص داده ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: در تمام صنایع مهم رتبه ما زیر ۲۰ است به طوری که در فولاد رتبه ۱۴، آلومینیوم رتبه ۱۳،سیمان رتبه ۷ و در فناوریهای نو تمام رتبه های ما زیر ۱۰ است.

خبرگزاری ایسنا نیز نوشته است: نقدی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم ایران تا پیش از انقلاب در روستاها و در شرایطی که آب و برق و بهداشت نداشتند زندگی می‌کردند، گفت: در شهرها هم وضع زندگی مردم نامناسب بود و حلبی آبادی‌ها کنار شهرهای بزرگ شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مردم را از خفقان، وابستگی و حقارت نجات داد و برای ملت ما استقلال، آزادی و مردم سالاری آورد، گفت: در دوران سیاه طاغوت چندین هزار نفر بخاطر ابراز عقایدشان در زندان‌ها بودند، اما امروز هر کس هر نقدی که دارد را بیان می‌کند.

نقدی ادامه داد: برخی می‌گویند در این سال‌ها همه دنیا پیشرفت کرده و نباید شرایط امروز را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم که در پاسخ به آنها باید گفت اگر رشد پیشرفت ما با دیگر کشورها یکسان بود نباید رتبه ما در شاخص‌های مختلف تغییر می‌کرد در حالی که به لحاظ شاخص‌ها بسیار بهتر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر امروز شاهد مشکلاتی در جامعه هستیم ربطی به اصل انقلاب ندارد، گفت: در اصول و اهداف انقلاب هیچ خدشه‌ای وارد نیست.

وی با بیان اینکه در نظام ما مردم سالاری دینی حاکم است و نظام اداره کشور را به خود مردم سپرده، گفت: رهبر معظم انقلاب حتی در جایی که رأی مردم با رأی ایشان متفاوت بوده، از رأی مردم حمایت کرده اند. اگر امروز مشکلاتی در جامعه وجود دارد، اگر امروز شاهد گرانی هستیم و یا فلان مدیر دزدی کرده، به ما بر می‌گردد که آنها را انتخاب کرده ایم. در انتخابات مجلس تهران دو لیست وجود داشت که در یک لیست ۱۰ نفر از اقتصاددانان برجسته با این شعار که مشکل اصلی اقتصاد است دیده می‌شدند و در لیست دیگر که شعارشان این بود که مشکل مردم نرفتن خانم‌ها به ورزشگاه‌ها و یا کم بودن تعداد کنسرت‌ها است حتی یک اقتصاددان وجود نداشت و در نهایت این لیست رأی آورد. آنگاه می‌گوئیم چرا مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و چرا فکری برای حل مشکلات اقتصادی نمی‌کنند. در شورای شهر تهران نیز شورایی داشتیم که از صبح تا شب می‌دویدند و هر روز شاهد افتتاح یک بزرگراه، خیابان، پارک و … در تهران بودیم، اما با رأی خود شورایی را روی کار آوردیم که در مدت یک سال و نیم سه شهردار را تغییر داده‌اند و قادر نیستند کارهایی که به مرز ۹۷ درصد پیشرفت رسیده بود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سال‌ها پیش گفتند که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستند و تحریم‌ها برداشته نخواهد شد، گفت: با این وجود خودمان نمایندگان و دولتی را انتخاب کردیم که مذاکرات را از اکسیژن واجب‌تر می‌دانست و تجربه کردیم که مذاکرات مشکلات ما را حل نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر و ایسنا



Source link