معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه‌گذاری در چابهار معافیت مالیاتی ۲۰ساله دارد
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه‌گذاری در چابهار معافیت مالیاتی ۲۰ساله دارد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار معافیت ۱۰۰درصدی مالیاتی ۲۰ساله دارد و بعد از این مدت نیز قابل تمدید است. به گزارش اخبار مناطق آزاد، غلامرضا پناه اظهار داشت: چابهار مزیت‌‌ها و فرصت‌های بی‌شماری در زمینه سرمایه‌گذاری و سودآوری در هرفعالیتی دارد. وی […]


معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار معافیت ۱۰۰درصدی مالیاتی ۲۰ساله دارد و بعد از این مدت نیز قابل تمدید است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، غلامرضا پناه اظهار داشت: چابهار مزیت‌‌ها و فرصت‌های بی‌شماری در زمینه سرمایه‌گذاری و سودآوری در هرفعالیتی دارد.

وی بیان کرد: معافیت‌های مالیاتی، تعرفه‌های صفر گمرکی و انرژی ارزان در چابهار سبب شده تا بیش از سه هزار و ۲۰۰شرکت داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار به ثبت برسد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: تجارت با افغانستان یکی از مزیت‌های بندر و منطقه آزاد محسوب می‌شود که در این زمینه بیش از ۱۶۰شرکت افغانستانی به ثبت رسیده است.

وی افزود: چابهار از قطب‌های اقتصادی ایران است و سرمایه‌‌گذاران در منطقه آزاد می‌توانند از عدم وجود تعرفه گمرکی استفاده و تجهیزات، مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی را بدون تعرفه گمرکی صادر یا وارد کنند.

پناه تصریح کرد: چابهار یکی از بهترین مناطق برای فعالیت سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری، کشاورزی و تجارت است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ثبت هرگونه شرکت می‌توانند به سایت سازمان منطقه آزاد چابهار به نشانی http://www.cfzo.ir قسمت سامانه الکترونیکی ثبت شرکت مراجعه کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌‌گذاری منطقه آزاد چابهار به مزیت‌های اختصاصی این منطقه برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: چابهار با موقعیت جغرافیایی راهبردی در کنار آبراه‌های بین‌المللی و نزدیک به خطوط بین‌الملل کشتیرانی تنها بندر تجاری ایران در خارج از تنگه هرمز است.

وی تصریح کرد: چابهار نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آب‌های آزاد، نزدیک‌ترین بندر به بازارهای آسیای میانه و افغانستان است و دسترسی آسانی به سوخت‌های فسیلی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی گوناگون در شرق کشور دارد.

پناه تسهیلات فروش و اجاره بلندمدت برای سرمایه‌گذاران خارجی، ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، واقع شدن در امن‌ترین و نزدیکترین مسیر به بازارهای جهانی را از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه عنوان کرد.

وی بیان کرد: چابهار فاصله نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند و پاکستان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران و منطقه خلیج فارس به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌‌گذاری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تسهیلات و مزیت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه در نظر گرفته شده که ازجمله آن امکان تملک ۱۰۰درصدی سهام شرکت‌های اتباع خارجی، ضمانت سرمایه‌گذاری‌ها براساس قانون تشویق، حمایت سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

وی معافیت ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی را از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در این منطقه عنوان کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌‌گذاری منطقه آزاد چابهار افزود: سرمایه‌گذاران امکان استفاده از نیروی کار خارجی به میزان ۱۰درصد کل نیروی کار در این منطقه را دارند و سرمایه‌گذار مجاز به خرده‌فروشی کالا نیز است.

وی ادامه داد: قوانین و مقررات انعطاف‌پذیر در زمینه نیروی کار شاغل در منطقه آزاد چابهار وجود دارد و سرمایه‌گذاران مجاز به تخلیه، بارگیری، ترانزیت و ترانشیپ و معافیت آن از عوارض و حقوق گمرکی به استثنای هزینه‌های انبار و جابه‌جایی هستند.

پناه گفت: قابلیت استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و امکان تاسیس بانک و بیمه داخلی و خارجی یا شعبات آنها در منطقه آزاد چابهار وجود دارد.

وی تصریح کرد: ویزای ۶ماهه برای سرمایه‌گذاران خارجی با قابلیت تمدید صادر می‌شود و صدور ویزا در فرودگاه از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه نیز قابل انجام است.

پناه، ارتقاء منطقه آزاد چابهار و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی، اتصال به شبکه گاز، امکان ساخت صنایع پایین‌دستی با آغاز به‌ کار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی، فولاد و ساخت فرودگاه بین‌المللی را از فرصت‌های آینده در بندر و این منطقه عنوان کرد.

منطقه آزاد تجاری‌-صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴هزار هکتار و ۹پیکره در اردیبهشت‌ماه سال‌۱۳۷۰ با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در ۲۲بهمن‌ماه سال‌۱۳۷۱ همزمان با کیش و قشم در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رسما افتتاح شد.

نوشته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه‌گذاری در چابهار معافیت مالیاتی ۲۰ساله دارد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link