معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: جایگزینی گاز به جای گازوئیل در صنایع قشم
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: جایگزینی گاز به جای گازوئیل در صنایع قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی تولا با هدف جایگزینی سوخت گاز به جای گازوئیل برای صنایع فعال در این شهرک خبر داد. محرم بهاروند با اعلام این مطلب بیان داشت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی تولا با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال از ابتدای اردیبهشت‌ماه […]


معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی تولا با هدف جایگزینی سوخت گاز به جای گازوئیل برای صنایع فعال در این شهرک خبر داد.

محرم بهاروند با اعلام این مطلب بیان داشت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی تولا با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری کلید خورد و درحال حاضر ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: مسیر لوله‌گذاری در این پروژه هفت هزار و ۳۵۰متر و از جنس پُلی اِتیلن می‌باشد. همچنین یک ایستگاه تقلیل فشارگاز در ابتدای خط انتقال احداث می‌شود که حجم فشار ورودی را بر حسب نیاز شهرک صنعتی کنترل می‌کند.

به گفته بهاروند، پروژه مذکور، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر این که گاز، پاک‌ترین و ارزان‌ترین فرآورده نفتی محسوب می‌شود، عنوان کرد: کاهش آلودگی کارخانه‌ها به واسطه تغییر مصرف سوخت از گازوئیل به گاز، سبب کاهش خسارت‌های زیست محیطی شده، همچنین موجب کاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سود کارخانه‌ها می‌شود.

جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران با تبدیل شدن به منطقه آزاد در سال‌۱۳۷۱، مراحل رشد و شکوفایی را با ایجاد چهار شهرک صنعتی با استفاده از مزایا و قوانین و مقررات ویژه و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز کرده است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده این منطقه در بخش‌هایی همچون نفت، گاز، شیلات، تولید آب و برق و شماری از محصولات صنعتی دیگر به قطب مهم صنعتی کشور تبدیل شود.

نوشته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: جایگزینی گاز به جای گازوئیل در صنایع قشم اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link