معاون وزیر نفت: قشم مستعد توسعه صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه‌گذاری است
معاون وزیر نفت: قشم مستعد توسعه صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه‌گذاری است

[ad_1] معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: جزیره قشم به دلیل وجود زیرساخت‌های مطلوب، منطقه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا نوروززاده افزود: منطقه آزاد قشم یکی از مناطق آزاد کشور است که از نظر گردشگری، تجارت و همچنین صنعت توسعه یافته […]

[ad_1]

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: جزیره قشم به دلیل وجود زیرساخت‌های مطلوب، منطقه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا نوروززاده افزود: منطقه آزاد قشم یکی از مناطق آزاد کشور است که از نظر گردشگری، تجارت و همچنین صنعت توسعه یافته است به دلیل موقعیت استراتژیک خود و قرار داشتن در آب‌های خلیج فارس و نیز وجود ذخایر گسترده نفت و گاز می‌توان صنعت پتروشیمی را در آن گسترش داد.

نوروززاده گفت: ایران به عنوان کشوری نفتی باید به سوی تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی حرکت کند و در این مسیر پتروشیمی به دلیل دارا بودن ارزش افزوده بالا و تولید و تنوع محصولات مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: پتروشیمی می‌تواند در تامین ارز کشور نقش‌آفرین باشد و توسعه صنعت پتروشیمی در مناطق مختلف افزون‌بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز اثربخش خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره توسعه پتروشیمی در منطقه قشم نیز گفت: یک گروه سرمایه‌گذار خارجی به همراه چند شرکت ایرانی در حال سرمایه‌گذاری ۷میلیارد دلاری در یکی از طرح‌های پتروشیمی است و قرار است که متانول را در فاز نخست تولید کرده و سپس زنجیره تولید این محصول را تکمیل کند، همچنین چند شرکت دیگر ایرانی نیز برای طرح‌های موردنظر خود مجوزهای لازم و موافق اصولی را دریافت کرده‌اند و قرار است که گاز را به پلی پروپیلن و محصولات نهایی تبدیل کنند.

معاون وزیر نفت درباره حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جدید گفت: در سفرها به دنبال رفع مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها هستیم و مدیران طرح‌ها در قشم نیز در جلسه‌ای که برگزار شد مشکلات، نظرها و دیدگاه‌های خود را به طور مستقیم به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز منطقه آزاد قشم ارائه کردند و ما نیز به دنبال رفع موانع هستیم.

نوروززاده افزود: منطقه قشم با عسلویه و ماهشهر تفاوت دارد، ما در این مناطق بیشتر توسعه صنعتی را شاهد هستیم اما در قشم شاهد تجارت و گردشگری نیز هستیم و این جزیره به دلیل دارا بودن وسعت زیاد و قابلیت‌های حمل و نقل، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی را ایجاد کرده است.

وی به نقش این شرکت در روند توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: NPC در کل کشور نقش رگولاتور و تنطیم‌کننده را دارد و رابط حاکمیت و بخش خصوصی است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی درارائه مجوز، تامین خوراک و اولویت‌بندی تامین منایع ارزی طرح‌های پتروشیمی نقش‌آفرین است.

نوشته معاون وزیر نفت: قشم مستعد توسعه صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه‌گذاری است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link