معرفی برترین دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی بین المللی
معرفی برترین دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی بین المللی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اخیراً وبسایت وبومتریکس لیستی منتشر کرده و در آن دانشگاه‌های ایران را از نظر حضور و فعالیت آموزشی و پژوهشی آنها در وب‌سایتهایشان مورد بررسی قرار داده است. لازم به ذکر است سایت وبومتریکس وب سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس چهار شاخص مشخص کرده است […]


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اخیراً وبسایت وبومتریکس لیستی منتشر کرده و در آن دانشگاه‌های ایران را از نظر حضور و فعالیت آموزشی و پژوهشی آنها در وب‌سایتهایشان مورد بررسی قرار داده است.

لازم به ذکر است سایت وبومتریکس وب سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس چهار شاخص مشخص کرده است که شاخص نخست آنها تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل است که این مورد ۵ درصد را به خود اختصاص داده است و مورد بعدی، تعداد لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه است که این مورد ۵۰ درصد را به خود اختصاص داده و مورد بعدی تعداد استنادات از نویسندگان برتر بر اساس منبع گوگل اسکولار است که ۱۰ درصد است و درنهایت تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرار گرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پر استناد موضوع مربوطه در رتبه‌بندی سایمگو با ۳۵ درصد است.

در این میان ۱۰ دانشگاه برتر ایران از نظر حضور پررنگ در وب به ترتیب: دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم وصنعت، دانشگاه فردوسی و دانشگاه شهید بهشتی هستند.

در این جدول نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های ایران از نظر رتبه بندی کشوری، رتبه بندی خاورمیانه و رتبه جهانی قابل مشاهده هستند.



Source link