معرفی و جریمه بانک های متخلف در عدم رعایت سقف سود ۱۶ و ۱۸ درصدی
معرفی و جریمه بانک های متخلف در عدم رعایت سقف سود ۱۶ و ۱۸ درصدی

به گزارش اخباربانک، عباس معمار نژاد با تایید نامه وزیر اقتصاد به بانک‌ها برای رعایت سقف سود مصوب گفت: سود مصوب برای سپرده‌های یک و دو ساله 16 و 18 درصد است ضمن اینکه سقف سود تسهیلات 18 درصد تعیین شده و به میزانی که بانک‌ها سود بیشتر از نرخ مصوب پرداخت کنند علاوه بر […]

به گزارش اخباربانک، عباس معمار نژاد با تایید نامه وزیر اقتصاد به بانک‌ها برای رعایت سقف سود مصوب گفت: سود مصوب برای سپرده‌های یک و دو ساله 16 و 18 درصد است ضمن اینکه سقف سود تسهیلات 18 درصد تعیین شده و به میزانی که بانک‌ها سود بیشتر از نرخ مصوب پرداخت کنند علاوه بر اینکه به صاحب سپرده، سود پرداخت کرده اند مشمول پرداخت مالیات هم می‌شوند.

وی افزود: این ابلاغیه مشمول همه حساب‌ها از سال قبل می‌شود و به جهت یادآوری تکرار شده است. سال مالی جدید بانک‌ها هنوز فرا نرسیده از این رو به سازمان حسابرسی اعلام شده در حسابرسی‌ها مشخص کنند بانک‌ها آیا نرخ مصوب را رعایت کردند یا خیر؟

معمار نژاد ادامه داد: سازمان حسابرسی باید میزان عدم رعایت بانک‌ها را در نرخ سود‌ها اعلام کند و بر اساس آن سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات این اضافه پرداخت‌ها اقدام خواهد کرد. ممکن است بعضی بانک‌ها در پرداخت سود سپرده و یا دریافت سود تسهیلات، تخلفاتی را مرتکب شوند که سازمان حسابرسی با بررسی‌ها، موارد را مشخص می‌کند و پس از تایید مصداق تخلف به سازمان مالیاتی معرفی خواهد شد.