مقاومت ایران داعش را از مرزهای اروپا دور نگاه داشت :: خبرگزاری خانه ملت
مقاومت ایران داعش را از مرزهای اروپا دور نگاه داشت :: خبرگزاری خانه ملت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه، 9 مهرماه) در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با سفرای 26 کشور اروپایی با بیان اینکه ما و کشورهای اتحادیه اروپا در شرایط خطیری به سر می‌بریم که باید همکاری‌ها خود را روز به روز […]



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه، 9 مهرماه) در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با سفرای 26 کشور اروپایی با بیان اینکه ما و کشورهای اتحادیه اروپا در شرایط خطیری به سر می‌بریم که باید همکاری‌ها خود را روز به روز گسترش دهیم، گفت: تاریخ همکاری های ایران با مجامع جهانی و کشورهای اروپایی مشخص است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما از ابتدا در موضوع هسته‌ای نقشه راه مشخصی داشتیم اما به دلیل ادعاهایی که مطرح شده بود کمی مسیر در دست انداز و چالش قرار گرفت ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین همکاری‌ها را با کشورهای اروپایی در حوزه هسته‌ای داشت که این نشان می‌دهد باب مذاکره از سوی ایران با غرب و اروپایی‌ها باز بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نقض برجام از سوی آمریکا یک طرفه بوده است، عنوان کرد: علیرغم نقض برجام از سوی آمریکا همچنان ایران و کشورهای اروپایی سعی کردند که به آن پایبند باشند و اکنون ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و شما به عنوان نمایندگان کشورهای اروپایی وظیفه خطیری دارند که در این شرایط حوزه‌های مشترک همکاری‌های خود را بشناسیم.

فلاحت پیشه در ادامه با تأکید بر اینکه قصد ندارم به عنوان رئیس جلسه در این نشست وارد فضای تقابلی شوم، ابراز داشت: معتقدم این جلسه را به سمت تعاملی و پیش برد اهداف دو جانبه و چند جانبه پیش ببریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه آمریکا را یکی از ناقضان معاهدات بین‌المللی دانست و افزود: امروز ایران دیگر یک کشور هدف نیست، بلکه ایران یک کشور همساز و همکار در منطقه است، اگر جان فشانی‌ها و مقاومت ایران در برابر تروریست‌های داعش در سوریه و عراق نبود، امروز داعش به مرزهای اروپا می‌رسید.

وی همچنین زمینه‌های همکاری با اتحادیه اروپا از سوی ایران را در حوزه‌های مقابله با مواد مخدر، قاچاق انسان و مقابله با تروریسم عنوان کرد و گفت: ایران همواره راه همکاری با اروپایی‌ها را باب کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید در این جلسه بر روی مسائل مشترک فی‌مابین کار کنیم که در همین راستا اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از دیپلمات‌های ارشد بین‌المللی بودند که امروز در عرصه دیگری خدمت می‌کنند و دارای تجربیات موفقی نیزهستند.

به گزارش خانه ملت، در ادامه جلسه سفرای کشورهای اروپایی حاضر در این نشست به بیان نظرات خود و مواضع کشورهای خود در خصوص روابط با ایران و چگونگی اجرای برجام در چارچوب آن بعد از خروج آمریکا از این معاهده، پرداختند./

پایان پیام



Source link