مناطق آزاد جدید، بزرگراه برون رفت از بن بست اقتصاد کشور
مناطق آزاد جدید، بزرگراه برون رفت از بن بست اقتصاد کشور

حسین مرادی- روزنامه نگار و کارشناس مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی در این هفته لایحه جنجالی مناطق آزاد را در صحن علنی به رای خواهد گذاشت، لایحه‌ای که با وجود مخالفین و منتقدین بسیار توانسته رای مثبت کمیسیون اقتصادی را در خصوص طرح در صحن بگیرد. بی‌شک این روزها همه دلسوزان کشور خصوصا در حوزه‌های […]


حسین مرادی- روزنامه نگار و کارشناس مناطق آزاد

مجلس شورای اسلامی در این هفته لایحه جنجالی مناطق آزاد را در صحن علنی به رای خواهد گذاشت، لایحه‌ای که با وجود مخالفین و منتقدین بسیار توانسته رای مثبت کمیسیون اقتصادی را در خصوص طرح در صحن بگیرد.

بی‌شک این روزها همه دلسوزان کشور خصوصا در حوزه‌های اقتصادی از هر جناحی در یک موضوع با هم متحد و هم‌صدا هستند و آن فشارهای اقتصادی آمریکا در قالب تحریم‌های یکجانبه و ضدایرانی بر علیه کشور و مردم این سرزمین است.

ارتباطات تجاری، اقتصادی و فرهنگی ما با کشورهای همسایه از دیرباز وجود داشته است، در این گذار سخت اقتصادی، بهترین راه مقابله با تحریم‌های آمریکا، تقویت و محکم‌تر کردن این روابط در تمامی حوزه‌های با کشورهای هم‌پیمان ایران در منطقه می‌باشد؛ یکی از مهم‌ترین راهکارهای تقویت ارتباطات، تعاملات اقتصادی و تجاری مشترک با کشورهای همسایه است که باعث تقویت امنیت در منطقه و همچنین تبادلات مالی مابین کشورها می‌شود. ایران با وجود بیش از ۱۶کشور در همسایگی خود و همچنین ارتباطات قوی با بیشتر این کشورها، به خودی خود این پتانسیل را دارا است.

وجود مناطق آزاد همانند کمربندی مستحکم در دورتادور کشور ضامن این تعاملات و ارتباطات با کشورهای همسایه است.

بی‌تردید تکمیل زنجیره مناطق آزاد، با تصویب مناطق آزاد جدید در صحن مجلس تضمین‌کننده روابط کلان اقتصادی با کشورهای همسایه، محرومیت‌زدایی از مناطق عمدتا محروم مرزی، تقویت امنیت و پایداری مرزهای سرتاسر ایران به واسطه تعریف منافع مشترک اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه، اهمیت شکل‌گیری کریدور شرق-‌غرب و شمال‌-‌جنوب که مورد هدف بیشتر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای توسعه اقتصادی و تجاری در دنیا است، باعث شکست توطئه‌های آمریکا در تحریم و ضربه زدن به واسطه فشار اقتصادی در جامعه می‌شود.

یقینا تکمیل زنجیره مناطق آزاد و اتصال و تکمیل شاهراهای ترانزیتی در کشور به واسطه ظرفیت‌های مناطق آزاد فعلی و جدید، بزرگراه برون‌رفت از بن‌بست اقتصادی است که توسط تحریم‌کنندگان ایران برنامه‌ریزی شده است. 

نوشته مناطق آزاد جدید، بزرگراه برون رفت از بن بست اقتصاد کشور اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link