منطقه آزاد چابهار برای گردشگران جایگاه سوخت می‌سازد
منطقه آزاد چابهار برای گردشگران جایگاه سوخت می‌سازد

[ad_1] معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه برای رفاه حال گردشگران و شکستن صف‌های کیلومتری بنزین، تا پایان سال جاری در چند نقطه جایگاه سوخت می‌سازد. محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: راه‌اندازی حداقل سه جایگاه سوخت در محدوده منطقه آزاد چابهار از ضرورت‌های مهم است. وی بیان کرد: چابهار در […]

[ad_1]

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه برای رفاه حال گردشگران و شکستن صف‌های کیلومتری بنزین، تا پایان سال جاری در چند نقطه جایگاه سوخت می‌سازد.

محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: راه‌اندازی حداقل سه جایگاه سوخت در محدوده منطقه آزاد چابهار از ضرورت‌های مهم است.

وی بیان کرد: چابهار در فصول مختلف سال بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار گردشگر داخلی و خارجی دارد و نباید وقت مسافران در صف‌های بنزین هدر رود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: صف‌های کیلومتری فعلی در ۲جایگاه سوخت شهر چابهار آزاردهنده است و این وضعیت در شان تنها بندر اقیانوسی ایران به عنوان یک شهرستان گردشگری و مسافرپذیر نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری، امکانات تفریحی و مراکز اقامتی، پذیرایی و اسکان شهر و منطقه آزاد چابهار متناسب با حجم مسافران ورودی نیست و باید بخش خصوصی در کنار دولت همت و تلاش کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ساخت جایگاه سوخت، فراهم شدن امکانات تفریحی، راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی و مشخص کردن جایگاه شنا کمترین انتظار یک گردشگر است، خاطرنشان کرد: گام‌های خوبی در این زمینه‌ها برداشته شده است که همه این موارد تا قبل از پایان سال جاری انجام خواهند شد.

چاکرزهی اظهار داشت: هتل‌های محدوده منطقه آزاد چابهار تنها ظرفیت اسکان و پذیرایی کمتر از ۵۰۰نفر را دارد و این مشکل با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حال مرتفع شدن است.

وی ادامه داد: با تکمیل هتل سدس و چند طرح گردشگری بوم‌گردی در چابهار، بسیاری از مشکلات اقامت مسافران در این شهرستان ساحلی مرتفع می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امکانات، تجهیزات سرمایشی و فضای آموزشی در تیس به عنوان تنها روستای محدوده منطقه آزاد چابهار به اندازه تعداد دانش‌آموزان آن وجود ندارد و باید تمام مدارس این روستا یک شیفته و براساس سرانه استاندارد کشور به ازای هر دانش‌آموز هشت مترمربع فضا ساخته شود.

چاکرزهی به دوری چابهار از مراکز جمعیتی و پایتخت کشور اشاره کرد و گفت: هزینه‌های سنگین بلیط هواپیما و نبود فرودگاه در این شهرستان یک مشکل بزرگ برای سرمایه‌گذاران و گردشگران است.

وی بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر فرودگاه بین‌المللی چابهار تاکید کرد و افزود: امکانات و تجهیزات فرودگاه نظامی کنارک متناسب با نیاز و حجم ورودی مسافران نیست.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال‌۱۳۹۵ با جمعیت بیش از ۲۸۳هزار نفر و ۴۸هزار خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله ۶۴۵کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۳شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶دهستان و ۴۳۸روستا تشکیل شده است.

نوشته منطقه آزاد چابهار برای گردشگران جایگاه سوخت می‌سازد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link